
BirgitteAlstrøm

Birgitte Alstrøm arbejder som ledelsesrådgiver, debattør og foredragsholder hos Lederne.
Hun har 25 års erfaring som leder af kommercielle digitale udviklingsafdelinger og -projekter i både store danske og internationale virksomheder, iværksættervirksomheder og som selvstændig. Hun har samtidig haft flere bestyrelsesposter.
Birgitte giver bl.a. fortrolig sparring til ledere om de udfordringer, der følger med rollen og ansvaret som leder. I det offentlige rum debatterer hun, hvordan udviklingen i samfundet ændrer kravene til ledelse og lederrollen – baseret på hendes tusindvis af fortrolige sparringer med ledere, hendes egen omfattende ledelseserfaring og den seneste forskning.
Hun er desuden gæsteforelæser på Københavns Universitet og holder foredrag om bl.a. de seneste tendenser indenfor ledelse og lederrollen, ledelse i en mere digital verden, ledelse af den hybride arbejdsplads, diversitet og inklusion, nye organisationsformer og bæredygtig ledelse.
Birgitte er co-creator på bogen ”Business Models for Teams” og skriver ofte om ledelse i medierne.
CV
2017 – Ledelsesrådgiver, Lederne
2015 – 2017 Selvstændig Ledelsesrådgiver & Interim Digital Executive, ValueGrower
2006 – 2015 Afdelingsdirektør Online Udvikling, og tidligere Afdelingschef, Afdelingsleder, Digital projektleder, TDC A/S
2004 – 2005 Project Manager, BlueCom Holding A/S
2003 – 2004 Marketingchef, Oriflame International
2001 – 2003 Chef digitale medier & kundeloyalitet, A/S Th. Wessel & Vett, Magasin du Nord
2000 – 2000 E-business Manager, Toshiba Digital Media
1995 – 2000 Nordisk marketing- & kommunikationschef, og tidligere Marketing- & kommunikationschef, Produktchef, Direktionsassistent, Global One Communications A/S
1993 – 1994 Salgs- & marketingassistent, Tele-Punkt A/S Danmark