Birgitte Alstrøm

Ledelsesrådgiver
Telefon: 2042 4650
E-mail: bal@lederne.dk

Birgitte Alstrøm arbejder som ledelsesrådgiver, debattør og foredragsholder hos Lederne.

Birgitte Alstrøm har 25 års erfaring som leder af kommercielle digitale udviklingsafdelinger og -projekter i både store danske og internationale virksomheder, iværksættervirksomheder og som selvstændig. Birgitte Alstrøm har samtidig haft flere bestyrelsesposter.

Birgitte Alstrøm giver bl.a. fortrolig sparring til ledere om de udfordringer, der følger med rollen og ansvaret som leder. I det offentlige rum debatterer hun, hvordan udviklingen i samfundet ændrer kravene til ledelse og lederrollen.

Birgitte Alstrøm er gæsteforelæser på Københavns Universitet og holder foredrag om bl.a. ledelse i en mere digital verden, ledelse af den hybride arbejdsplads, diversitet og inklusion, nye organisationsformer og bæredygtig ledelse.Birgitte Alstrøm er co-creator på bogen ”Business Models for Teams” og skriver ofte om ledelse i medierne.

Birgitte Alstrøm har særlige kompetencer inden for følgende områder:

- Ledelse under hurtige forandringer, effektiviseringer og organisationstilpasninger
- Personaleledelse, teamledelse, ledelse opad og ledelse på tværs
- Udvikling af ledere, nye ledere, talenter og specialister
- Business modeling for individ, teams og selvstændige
- Tendenser indenfor ledelse og lederrollen
- Karriererådgivning og personlig branding
- Nye ledelses- og organisationsformer
- Ledelse af den hybride arbejdsplads
- Ledelse af diversitet og inklusion
- Ledelse af digitalisering
- Agil projektledelse
- Bæredygtig ledelse

CV

2017 - i dag: Ledelsesrådgiver, Lederne

2015 - 2017: Selvstændig Ledelsesrådgiver & Interim Digital Executive, ValueGrower

2006 - 2015: Afdelingsdirektør Online Udvikling, og tidligere Afdelingschef, Afdelingsleder, Digital projektleder, TDC A/S

2004 - 2005: Project Manager, BlueCom Holding A/S

2003 - 2004: Marketingchef, Oriflame International

2001 - 2003: Chef digitale medier & kundeloyalitet, A/S Th. Wessel & Vett, Magasin du Nord

2000 - 2000: E-business Manager, Toshiba Digital Media

1995 - 2000: Nordisk marketing- & kommunikationschef, og tidligere Marketing- & kommunikationschef, Produktchef, Direktionsassistent, Global One Communications A/S

1993 - 1994: Salgs- & marketingassistent, Tele-Punkt A/S Danmark

Uddannelser

1999: HD 2. del Afsætningsøkonomi, Handelshøjskolen, København

1992: Markedsøkonom International marketing, Niels Brock, København

Tillidshverv

2013 - 2019: Bestyrelsesmedlem, International Association of Facilitators - Denmark

2001 - 2003: Udvalgsmedlem, CRM og e-commerce udvalg, Association Commerciale Internationale og International Association of Department Stores

1996 - 2000: Formand, og tidligere Udvalgsmedlem, IT-Brancheforeningens Internet-udbyderudvalg

1996 - 1997: Formand, Foreningen af Internet Leverandører

Udvalgte kurser og certificeringer

Lederuddannelse i TDC, Conmoto

Lederuddannelse i Magasin du Nord, Cultivator

Projektchef & Senior projektleder uddannelse i TDC, Attractor

TDC’s strategiske talentprogram ”Talent Excellence Program”, TDC A/S

Business Model Generation Workshop & Masterclass, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur, Strategyzer, Oslo

Master Class-Certified Business Model You Practitioner, Tim Clark, Business Model You, Zürich

Licensed Business Master Practitioner of NLP, Acuity World og The Society of NLP

NLP Business Practitioner, NLP Huset

Leadership Mastery Master Class – Strategic Performance, Joseph Riggio International

Leadership Mastery Master Class – Action Selling, Joseph Riggio International

Master Strategist in Personal Branding, William Arruda, Reach

Social Branding Certified Analyst, William Arruda, Reach

Certificeret facilitator, Future Performance