Birgitte Alstrøm
Ledelsesrådgiver
Telefon: 2042 4650
E-mail: bal@lederne.dk
Ledelsesrådgiver
Telefon: 2042 4650
E-mail: bal@lederne.dk
Birgitte Alstrøm arbejder som ledelsesrådgiver, debattør og foredragsholder hos Lederne.
Birgitte Alstrøm har 25 års erfaring som leder af kommercielle digitale udviklingsafdelinger og -projekter i både store danske og internationale virksomheder, iværksættervirksomheder og som selvstændig. Birgitte Alstrøm har samtidig haft flere bestyrelsesposter.
Birgitte Alstrøm giver bl.a. fortrolig sparring til ledere om de udfordringer, der følger med rollen og ansvaret som leder. I det offentlige rum debatterer hun, hvordan udviklingen i samfundet ændrer kravene til ledelse og lederrollen.
Birgitte Alstrøm er gæsteforelæser på Københavns Universitet og holder foredrag om bl.a. ledelse i en mere digital verden, ledelse af den hybride arbejdsplads, diversitet og inklusion, nye organisationsformer og bæredygtig ledelse.Birgitte Alstrøm er co-creator på bogen ”Business Models for Teams” og skriver ofte om ledelse i medierne.
Birgitte Alstrøm har særlige kompetencer inden for følgende områder:
- Ledelse under hurtige forandringer, effektiviseringer og organisationstilpasninger
- Personaleledelse, teamledelse, ledelse opad og ledelse på tværs
- Udvikling af ledere, nye ledere, talenter og specialister
- Business modeling for individ, teams og selvstændige
- Tendenser indenfor ledelse og lederrollen
- Karriererådgivning og personlig branding
- Nye ledelses- og organisationsformer
- Ledelse af den hybride arbejdsplads
- Ledelse af diversitet og inklusion
- Ledelse af digitalisering
- Agil projektledelse
- Bæredygtig ledelse
2017 - i dag: Ledelsesrådgiver, Lederne
2015 - 2017: Selvstændig Ledelsesrådgiver & Interim Digital Executive, ValueGrower
2006 - 2015: Afdelingsdirektør Online Udvikling, og tidligere Afdelingschef, Afdelingsleder, Digital projektleder, TDC A/S
2004 - 2005: Project Manager, BlueCom Holding A/S
2003 - 2004: Marketingchef, Oriflame International
2001 - 2003: Chef digitale medier & kundeloyalitet, A/S Th. Wessel & Vett, Magasin du Nord
2000 - 2000: E-business Manager, Toshiba Digital Media
1995 - 2000: Nordisk marketing- & kommunikationschef, og tidligere Marketing- & kommunikationschef, Produktchef, Direktionsassistent, Global One Communications A/S
1993 - 1994: Salgs- & marketingassistent, Tele-Punkt A/S Danmark
Uddannelser
1999: HD 2. del Afsætningsøkonomi, Handelshøjskolen, København
1992: Markedsøkonom International marketing, Niels Brock, København
Tillidshverv
2013 - 2019: Bestyrelsesmedlem, International Association of Facilitators - Denmark
2001 - 2003: Udvalgsmedlem, CRM og e-commerce udvalg, Association Commerciale Internationale og International Association of Department Stores
1996 - 2000: Formand, og tidligere Udvalgsmedlem, IT-Brancheforeningens Internet-udbyderudvalg
1996 - 1997: Formand, Foreningen af Internet Leverandører
Udvalgte kurser og certificeringer
Lederuddannelse i TDC, Conmoto
Lederuddannelse i Magasin du Nord, Cultivator
Projektchef & Senior projektleder uddannelse i TDC, Attractor
TDC’s strategiske talentprogram ”Talent Excellence Program”, TDC A/S
Business Model Generation Workshop & Masterclass, Alexander Osterwalder & Yves Pigneur, Strategyzer, Oslo
Master Class-Certified Business Model You Practitioner, Tim Clark, Business Model You, Zürich
Licensed Business Master Practitioner of NLP, Acuity World og The Society of NLP
NLP Business Practitioner, NLP Huset
Leadership Mastery Master Class – Strategic Performance, Joseph Riggio International
Leadership Mastery Master Class – Action Selling, Joseph Riggio International
Master Strategist in Personal Branding, William Arruda, Reach
Social Branding Certified Analyst, William Arruda, Reach
Certificeret facilitator, Future Performance