Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Spot og håndter stress hos medarbejderne

Bliv klogere på, hvordan du ser, om dine medarbejdere er stressede. Og få gode råd og værktøjer til, hvad du konkret kan gøre for at mindske stressen og i stedet sikre trivsel og god performance i dit team.

Download guiden "Sådan spotter og håndterer du stress blandt medarbejderne", som Lederne har udviklet i samarbejde med psykologerne Marie Kingston og Malene Friis Andersen. Her får du konkret og brugbar viden om, hvordan du spotter og håndterer stress hos dine medarbejdere.

Se også filmen med Malene Friis Andersen længere nede på siden, hvor hun giver sine ekspertråd til, hvordan du som leder agerer bedst overfor en stresset medarbejder.

Få inspiration og værktøjer til, hvordan du kan:

  • Forstå stress og reagere hensigtsmæssigt alt efter, hvor ramte dine medarbejdere er.
     
  • Spotte medarbejderes symptomer på stress.
     
  • Tage en samtale med en medarbejder, der er påvirket af stress.
     
  • Fastholde medarbejdere med begyndende syptomer på stress.
     

Hent guiden her (pdf)

Download the guide in English (pdf)

VIDEOGUIDE: Spot og håndtér stress hos din medarbejder
I denne guide giver ph.d. og psykolog Malene Friis Andersen dig sine bedste råd til, hvordan du som leder kan håndtere stress hos dine medarbejdere. Du kan bl.a. blive klogere på, hvordan stress udvikler dig, og hvordan du taler med dine medarbejdere om stress.
 

Malene Friis Andersen har mere end ti års erfaring med stress, ledelse og sygefravær i organisationer. Rådene, som du får i videoen, stammer fra bogen "Stop stress - Håndbog for ledere", som Malene har skrevet sammen med Marie Kingston.

Læs Ledernes omtale af bogen her

Hjælp til dig

Hjælp til dig

Kvinde og mand i samtale, LederSparring, coaching
Kunne du bruge siden? Nej Ja

Fortæl os din mening
Vi har brug for dit input, så vi hele tiden kan gøre siden bedre for dig.

Spørgsmål besvares dog ikke.
Kontakt os

Send

Tak for din feedback