Sociale Medier - Undersøgelse om lederes og virksomheders brug af sociale medier

Knap ni ud af ti ledere har en profil på de sociale medier, viser Ledernes undersøgelse.

14. april 2014

Undersøgelsen belyser, i hvilket omfang ledere bruger de sociale medier, og hvilke sociale medier flest ledere bruger.

Undersøgelsen giver også svar på, om de virksomheder, lederne er ansat på, er repræsenteret på de sociale medier, på hvilke og med hvilke formål. Der sættes fokus på, om medarbejdere må bruge sociale medier i arbejdstiden, og om virksomhederne har fastsat retningslinjer for medarbejdernes brug af sociale medier.

Gennem sammenligning med to tidligere undersøgelser belyses udviklingen i lederes brug af sociale medier fra 2010 til 2014, virksomhedernes brug af sociale medier fra 2012 til 2014 samt udviklingen i mulighederne for at bruge sociale medier i arbejdstiden i perioden fra 2010 til 2014.

Se hele undersøgelsen (pdf)