Få sparring til din forretning
Vi ved, at det er krævende at være selvstændig. Derfor kan du få sparring hos en af vores erfarne rådgivere, når du oplever udfordringer som selvstændig.
En kernefortælling er dét, der gør din virksomhed speciel, og adskiller den fra konkurrenterne. Det er din virksomheds kompas, der sætter retningen for din kommunikation på tværs af platforme og kanaler.
Lav en kernefortælling, der fremhæver essensen af din virksomhed.
Start med at finde din kernekunde. Lav så en beskrivelse, hvor du afdækker, hvem kernekunden er, og hvilke behov og udfordringer vedkommende har.
Beskriv herefter, hvilken værdi du giver til din kernekunde. Hvordan dækker dit produkt eller din service din kernekundes behov? Og hvilke drømme indfrier du?
Nu skal du vælge de vigtigste egenskaber og budskaber for din virksomhed. Det vil sige dine styrkepositioner.
En styrkeposition kan fx være, at din virksomhed har en stærk profil inden for miljøvenlige løsninger, eller at I har en kundecentreret tilgang, hvor god service og kundetilfredshed kommer først.
Med andre ord: Hvorfor og hvordan står din virksomhed stærkt sammenlignet med andre virksomheder? Hvad står din virksomhed for? Hvordan skiller du dig ud, og hvordan kommer det til udtryk?
På baggrund af den viden du har samlet dig, kan du nu formulere din kernefortælling. En kernefortælling skal være sprogligt skarp, så man ikke er i tvivl om, hvad det er din virksomhed står for.
Hold det gerne til 200-400 ord, og undgå at bruge floskler som: “Jeg arbejder meget professionelt”. Det er vigtigt, du folder dine specifikke styrkepositioner ud og er konkret og præcis om, hvad det er, der gør, at du er professionel, når du arbejder.
Det kan være en god idé at søge hjælp fra en professionel tekstforfatter eller kommunikationsfolk i dit netværk.
En kernefortælling er dynamisk. Det er derfor vigtigt, at du vender tilbage til den, når der sker forandringer. Tjek gerne op på den mindst en gang om året, hvor du justerer til, så den er opdateret og i tråd med din forretning.
Tekst mangler