• Lederne
  • Lederne Spring
  • Lederne Virksom
  • Lederne A-kasse
  • Lederstof.dk
lederne_virksom_positive
  • Søg
  • Bliv medlem
  • Log ind
Vælg organisation
  • Lederne
  • Lederne Spring
  • Lederne Virksom
  • Lederne A-kasse
  • Lederstof.dk
    • Dine medlemsfordele
      • Personlig rådgivning
      • Dagpenge
      • Dig og din forretning
      • Efterløn
      • Hjælp til inkassosager
      • Juridisk
      • Karriere
      • Kurser og arrangementer
      • Netværk
      • Kurser og uddannelser
      • Ledelsens Dag
      • Lokale arrangementer
      • Forsikringer
      • Erhvervsforsikring
      • Indtægtssikring
      • Privatforsikringer
    • Hjælp til inkassosager
      • Bank og pension
      • Fordele i Danske Bank
      • Lederpension til selvstændige
      • Rabatter
      • Advokathjælp hos Bech-Bruun
      • Creatrix
      • Dinero
    • Juridiske skabeloner
    • Lederstof.dk
      • Opdater dine oplysninger
      • Har du fået nyt job?
      • Hvis du skal studere
      • Kontakt os
      • Priser og betaling
      • Udmeldelse
    • Bliv medlem
    • Meld dig ind
    • Fordele
      • Tilvalg
      • Bank
      • Erhvervsforsikringer
      • Indtægtssikring
      • Pension
      • Privatforsikringer
      • Rabatter
      • Advokatbistand ved Bech-Bruun
      • Creatrix
      • Dinero
    • Kurser og arrangementer
    • Kurser og uddannelser
    • Ledelsens Dag
      • Lokale arrangementer
      • Fyn og Jylland
      • Hovedstadsområdet
      • Sjælland og øerne
    • Ledernetværk
    • Webinarer
    • Dine vilkår
    • Arbejdsskade
      • Stress
      • Spot stress hos dig selv
      • Stresstest
      • Work-life-balance
      • Trivselssparring
      • Barsel
      • Barselsberegner
      • Når du er gravid
      • Økonomisk kompensation
      • Regler for orlov
    • Ferie
    • Forsikringsforhold
    • Jura
    • Juridiske skabeloner
    • Sygdom
    • Virksomhedsjura
      • Aftaleindgåelse
      • Skabelon til samarbejdsaftale
      • Tjekliste til din skriftlige aftale
      • Ejeraftale
      • Skabelon til ejeraftale
    • Erstatningsansvar
    • Forretningshemmeligheder
      • Inkasso
      • Skabelon til rykkerbrev
    • Juridisk rådgivning
    • Juridiske skabeloner
      • Lukning af virksomhed
      • Kapitalselskaber
      • Personligt ejet virksomhed
    • Omdannelse
      • Stiftelse
      • Skabelon til vedtægter og stiftelse
      • Valg af virksomhedsform
      • Enkeltmandsvirksomhed
      • Personligt ejet mindre virksomhed
      • Interessentskab
      • Aktieselskab
      • Anpartselskab
    • Virksomhedsoverdragelse
    • Personalejura
      • Ansættelsesaftaler
      • Ansættelsesformer
      • Registrér dig som arbejdsgiver
      • Sådan indgår du en konsulentaftale
      • Skabelon til konsulentaftale
      • Krav til ansættelseskontrakt
      • Skabelon til ansættelseskontrakt
      • Særlige ansættelsesformer
      • Rekruttering
      • Jobopslag
      • Jobsamtale
      • Motivation
      • Onboarding
      • Psykisk arbejdsmiljø
      • Guide til rekruttering
      • Skabelon til stillingsbeskrivelse
    • Arbejdsskade
      • Barsel
      • Graviditetsorlov
      • Løn og barselsdagpenge
      • Orlov efter fødslen
      • Ferie
      • Afhold ferie
      • Husk at varsle ferie
      • Optjen ferie
      • Restferie
      • Sygdom under ferie
    • Juridisk rådgivning
    • Juridiske skabeloner
      • Klausuler
      • Konkurrenceklausul
      • Kundeklausul
      • Løn til din medarbejder
      • Løngennemsigtighed: Få et overblik
      • Løngennemsigtighed: Det kan du forberede
      • Udbetaling af løn
      • Opsigelse
      • Skabelon til opsigelse
      • Tjekliste til opsigelse
    • Pension
      • Sygdom
      • Længere tids sygdom
      • Løn eller sygedagpenge
      • Sygefravær
      • Sygefraværssamtalen
    • Tidsregistrering
    • Forretningsudvikling
    • ESG-rapportering
      • Beredskab
      • IT-sikkerhed
      • Beredskabsplan
      • Pas på dig selv under en krise
      • Kriseledelse
      • Skab tryghed
      • Opstart og udvikling
      • Bestyrelsesarbejde
      • Forretningsplan
      • Kernefortælling
      • Kontorfællesskaber
      • Personlig gennemslagskraft
      • Det perfekte pitch
      • Sådan kommer du i gang som konsulent
      • Personlig udvikling
      • Del dine succeshistorier
      • Værdiafklaring
    • Rådgivning om kompetenceudvikling
    • Rådgivning om din virksomhed
    • Økonomi og salg
      • Køb og salg
      • Kend købeloven
      • Køb og levering
      • Kundens rettigheder
      • Reklamationsret
      • Skabelon: Salg og levering
      • Marketing
      • Employee advocacy
      • Kundemøder
      • Markedsføringsloven
      • Markedsføringsplan
      • Salgsstrategi
    • Rådgivning til dig og din virksomhed
      • Økonomi
      • Regnskab og bogføring
      • Finansieringsmuligheder
      • Honorar
      • Moms
      • Skatteforhold
  • Log ind
    Bliv medlem
    Som medlem af Lederne Virksom har du adgang til en pensionsordning hos PFA med de samme attraktive vilkår, som store virksomheder tilbyder deres ansatte. Samtidig er du dækket af en række vigtige forsikringer, der sikrer både dig og dine nærmeste, hvis livet tager en uventet drejning.
    Læs mere
  • Lederne Virksom
  • Økonomi og salg
  • Marketing
  • Kundemøder

lederne_virksom_negative
  • Lederne
  • Vermlandsgade 65

    2300 København S

    Tlf.: 32 83 32 83


    Åbningstider: 8-16

  •  
  • Kontakt os
  • Om Lederne Virksom
  • Om Lederne Virksom
  • Nyheder
  • Karriere i Lederne
  •  
  • En del af Lederne Virksom
  • Lederne
  • Lederne Spring
  • Lederne Kompetencecenter
  • Lederstof.dk
  • Bliv medlem
  • Lederne Virksom – faglig organisation og a-kasse for kun 643 kr./md.

  •  
  • Bliv medlem
  • Følg os
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube
  • COOKIEPOLITIKPRIVATLIVSPOLITIK

Gode råd til atbooke flere kundemøder

Er det tid til at få givet forretningen et boost med nogle flere aftaler i kalenderen? Brug vores tjekliste og få booket flere møder med nye og eksisterende kunder.

Som selvstændig er det nødvendigt, at du kan booke møder og sælge dine produkter eller ydelser.

Mange booker kundemøder efter en mavefornemmelse. Det er dog langt fra den bedste måde at gøre det på. I stedet bør du have en struktureret tilgang.

Derfor får du her otte gode råd til at booke flere relevante kundemøder.

Læringsprocessen

Man bliver ikke ekspert fra den ene dag til den anden. Derfor er det vigtigt at læse op, øve og investere tid, og evt. penge, i at blive dygtigere.

Tag også gerne kontakt til de bedste i din branche eller opsøg en mentor. Du kan blive en bedre sælger, hvis du rådfører dig med nogle, der ved, hvad de laver, og som har begået alle fejlene. Så kan du måske undgå at begå de samme fejl.

Kaffemøder

Undgå at tage på for mange kaffemøder. Den tid du bruger på møder, kan du bruge på opsøgende salg eller uddannelse, der er bedre givet ud i sidste ende. Vælger du at holde kaffemøder, skal du huske, at dem du mødes med, også har en agenda.

Kvinde_snakker_med_mandling_kollega_expand-box_576x162

Stil de rigtige spørgsmål

Struktur og plan

Lav en plan for din dag. Sæt dig fx for, at du skal begynde hver dag med at lave 20 opkald. Det skal være det første, du går i gang med, inden du laver noget andet.

Hvis du gør det hver dag i et halvt år, vil du begynde at udvikle dine færdigheder. Så lav en struktur, og gør det til en vane at ringe som det første hver morgen.

Pitch

Et godt pitch er altafgørende, når du skal booke møder. Her er det vigtigt, at du ikke pitcher dit produkt eller service. Det kan kunden ikke relatere til.

Du skal i stedet pitche den udfordring, eller det behov, som er i branchen. Start derfor med at undersøge, hvad det er for nogle udfordringer eller behov, den potentielle kunde har.

Derefter kan du fremlægge løsningen på de udfordringer og behov, du har identificeret.

‘Det perfekte pitch’

Registreringssystem

Når du går i gang med at ringe ud til potentielle kunder, er det vigtigt, du har et registreringssystem til at holde styr på dem, du ringer til.

Et registreringssystem kan hjælpe dig med at holde overblik over, hvem du har ringet til, hvem du skal ringe til, hvad du har talt med dem om, og hvilke udfald samtalerne har haft. Og hvis nogen gerne vil have, at du ringer tilbage, så skriver du det bare ind i systemet.

Der findes mange CRM-systemer. Ellers kan et regneark også bruges i starten.

Pipeline og overblik

Når du har været i gang et par måneder, begynder du at få et billede af din pipeline. Det vil sige, når du ringer til 20, hvor mange tilbud sender du så ud? Og hvor mange af de tilbud ender som salg?

Det giver dig et godt estimat på, hvor mange kunder, du skal ringe til om dagen, for at din virksomhed kan løbe rundt.

salgsstrategi

Udholdenhed

Det kan godt være hårdt at lave opsøgende salg i starten, men det er vigtigt at være udholdende. Det er lidt ligesom at lære at cykle. Det går ikke så godt i starten, man falder og slår sig. Og det kan være ret angstprovokerende.

Vi er opdraget til, at det ikke er godt at få et nej, men husk, at selvom du får et nej, så er det ikke personligt.

Autenticitet og kommunikation

Det allervigtigste er, at du er dig selv, og at du arbejder på at blive bedre. Frygt ikke at ringe folk op. Det er de færreste, der er hårde og grove, når du kontakter dem.

Så vær autentisk, og åbn dialogen på en basal kommunikativ måde. Når du pitcher dit produkt, så husk at have kunden med. Og lad være med at prøve at overbevise nogen om noget.

Mange sælgere undervurderer dem, de snakker med og tror, det handler om at overbevise. Men det er en stor misforståelse. Det handler om at kommunikere.

Vi sidder klartil at hjælpe dig

Har du brug for sparring?

Har du svært ved at komme ud til de rette, og få kunderne til at bide på? Som medlem af Lederne Virksom kan du få sparring af vores dygtige ledelsesrådgivere.

32 83 01 10
Mandag - Fredag
8.00-16.00
Book sparring til dig og din forretning

Inspiration til dig

Mand på arbejde i bageri

Salgsstrategi

Som selvstændig skal du lære at sælge dit produkt eller din service. Vi har lavet en kort guide, som du kan bruge, hvis du vil booste dit salg.

Salgsstrategi
Mandlig restaurantejer kigger ud over restaurant

Den gode forretningsplan

Har du en god idé, du gerne vil sælge? En veludført forretningsplan sikrer, at du kommer godt fra start, når du starter en virksomhed.
Kvinde med gul vest smiler ved siden af lastbil

Få styr på din markedsføringsplan

En markedsføringsplan hjælper dig med at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og letter dit salgsarbejde. Se, hvordan du gør her.

Markedsføringsplan