Lederne kan hjælpe dig med at anmelde dit krav til Lønmodtagernes Garantifond (LG) og varetage sagen for dig. For at vi kan hjælpe dig bedst muligt, beder vi dig om at give os alle relevante oplysninger i forhold til konkursen.
Når vi anmelder på dine vegne, betyder det, at du ikke selv står for kommunikationen med LG. Vi holder dig selvfølgelig løbende orienteret om udviklingen i din sag.
Derudover skal du udfylde en digital anmeldelsesblanket til LG. Du finder blanketten og vejledning til udfyldelse af blanketten på borger.dk (se links nedenfor).
Det er vigtigt, at du omhyggeligt læser vejledningen igennem, inden du går i gang med at udfylde den digitale anmeldelsesblanket.
Hvis vi hjælper med anmeldelsen
Hvis du ønsker at få hjælp fra Lederne til at få anmeldelsesblanketten gennemgået, skal du give Lederne fuldmagt til at varetage din sag overfor LG. Dernæst skal du være opmærksom på, at du ikke skal indsende den digitale anmeldelsesblanket, før du har været i kontakt med os. Du skal blot udfylde og gemme blanketten.
Du har selv ansvar for, at den digitale anmeldelsesblanket bliver rettidigt indsendt til LG, da det kun er dig, der kan gøre dette via dit personlige NemID.
Anmeldelsen og tilhørende bilag skal være LG i hænde, senest fire måneder efter konkursdekretet er afsagt. Efter denne frist kan LG afvise at behandle sagen.
Vejledning til anmeldelse på Borger.dk
Her anmelder du til LG på Borger.dk
Din stillingsbeskrivelse
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du har været funktionæransat, kan det blive nødvendigt at udfylde en stillingsbeskrivelse.
Erklæring om stillingsbeskrivelse (Word)