Performance og stress

Stress koster. For de mennesker der bliver ramt, på virksomhedernes bundlinje og for samfundet. For at forebygge stress på din arbejdsplads eller i dit team kan du vende blikket mod, hvordan det daglige arbejde kan være en kilde til stress – og hvordan god og bæredygtig ledelse kan gøre en forskel.

Det betyder, at du som leder skal se på trivsel og performance som hinandens forudsætninger, som noget der går hånd i hånd - og på den måde skaber en bæredygtig organisation og arbejdsplads. For trives dine medarbejdere, er det lettere for dem at gøre et godt stykke arbejde og opnå gode resultater, en forudsætning for sund vækst og sorte tal i regnskabsbogen.

Det kræver, at topledelsen går forrest og sætter retningen mod en organisation og en arbejdsplads, hvor der bliver taget lige så meget hånd om den menneskelige bundlinje, som den økonomiske bundlinje.  

Hartmanns og Novo Nordisk: Sådan arbejder vi med trivsel og performance

Performance og trivsel: gør en forskel for dine medarbejdere

Hartmanns og Novo Nordisk: Sådan gør du en forskel for dine medarbejdere

"Hvis alt andet kikser, så prøv med nærvær" lyder rådet fra CEO i Hartmanns, Anne-Mette Ravn. Det er ikke alle organisationer, der interesserer sig for trivsel eller den menneskelige bundlinje, men derfor kan du godt som mellemleder gøre en forskel for dine medarbejdere, og prøve at påvirke din topledelse. Få alle de gode råd her. 

Fra den virkelige verden: Inspiration til arbejdet med trivsel og stress

Diana N. Hansen

Arbejdet med trivsel handler om mere end stress – Det handler om ledelse

Entreprenørvirksomheden Adserballe og Knudsen har vundet priser for deres arbejdsmiljø. Det har krævet fokus, træning og penge, og arbejdet er langt fra slut endnu. Men gevinsterne er til at tage at føle på, fortæller HR-udviklingskonsulent Dianna N. Hansen.

Mette Brøndum

Alle har et ansvar for at råbe op, hvis andre ikke trives

Hvordan ser man skaden, før den sker? Det er næste skridt i indsatsen mod stress i produktionsvirksomheden Lindab, hvor adm. direktør Mette Brøndum tror på, at gode ledere giver glade medarbejdere, glade medarbejdere giver glade kunder, og glade kunder er god forretning.

Thomas Willumsen

Jeg følte skyld over, at mine medarbejdere fik stress

Sektionschef Thomas Willumsen blev ramt personligt, når hans medarbejdere gik ned med stress. Efter et systematisk trivselsarbejde på hans arbejdsplads har han nu en ny tilgang til både stress og ledelse.  

Alex Løkkegaard

Nedturen og min stress har gjort mig til en bedre leder

For få år siden var linjeleder Alex Løkkegaard mest drevet af resultater og ofte utålmodig med sine medarbejdere. Efter at han selv har været igennem stress, er han blevet en mere lydhør og omsorgsfuld leder. Og resultaterne er stadig i top.

Kurser i personlig udvikling

Få inspiration til, hvordan du arbejder med din gennemslagskraft, styrker din stressrobusthed og træner din evne til at fokusere. På vores kurser i personlig udvikling får du konkrete redskaber til at øge motivation og præstationsevne hos dig selv og dine medarbejdere.

 

Stress-forebyggelse: Trivsel er en forudsætning for performance

Systematik og konkrete værktøjer er afgørende, hvis man skal forebygge stress. En ny hvidbog med konkrete cases giver inspiration til, hvordan medarbejdertrivsel kan føre til bedre performance. 

Se lanceringen af white paper

Få de væsentligste pointer serveret og se Radiometer, Jyske Bank, Lindab og Novozymes præsentere deres cases fra white paperet.