Sådan forebygger du stress hos dine medarbejdere

Få viden om, hvordan du forebygger stress hos dine medarbejdere og sikrer høj trivsel og dermed god performance i dit team.

Lederguiden: Sådan forebygger du stress hos medarbejderne

Guiden er udviklet i samarbejde med psykologerne Marie Kingston og Malene Friis Andersen. Her får du konkret og brugbar viden om, hvordan du forebygger stress hos dine medarbejdere.

Få inspiration og værktøjer til, hvordan du kan:

  • Spotte begyndende symptomer på stress hos dine medarbejdere, så I kan tage det i opløbet.
  • Fastholde medarbejdernes balance mellem de krav der stilles til dem, og hvad de har ressourcer.
  • Skabe motivation og udvikling i dine samtaler med medarbejderne.
  • Forebygge stress ved at arbejde målrettet med de seks guldkorn i din ledelse.

Hjælp til dig

Guide:

Spot og håndter stress

Bliv klogere på, hvordan du som leder kan opdage og håndtere arbejdsrelateret stress hos dine medarbejdere.

guide:

sygemeldt og tilbage på job

Lederne har udviklet en guide, der klæder dig på til at hjælpe en stressramt medarbejder tilbage til arbejdspladsen.

guide:

inspiration til trivselsarbejde og håndtering af stress

Lederne har udviklet en case, hvor du kan få inspiration til håndteringen af stress og trivsel fra ledere på forskellige niveauer.

Online kursus i coaching og konflikthåndtering

På kurset lærer du at bruge coaching til at løse konkrete ledelsesudfordringer. Du får både et teoretisk fundament og praktisk træning i at bruge specifikke samtaleredskaber.