Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Stillingsbeskrivelse

Du bør enten i selve kontrakten eller i et bilag have en stillingsbeskrivelse, der oplister dine ansvars- og kompetenceområder. Herudover bør det fremgå, hvem du refererer til i organisationen.

Stillingsbeskrivelsen er vigtig, fordi:

  • Den er dit værktøj til at vurdere, hvilke forventninger der er til stillingen og til at afgrænse din funktion i forhold til de øvrige ledere i organisationen

  • Den har relevans, hvis virksomheden ønsker at ændre din stilling. Med en klar og opdateret stillingsbeskrivelse er det lettere at vurdere, om der er tale om en væsentlig ændring af stillingen, som gør, at ændringen skal varsles med dit opsigelsesvarsel

  • Hvis du bliver opsagt, kan stillingsbeskrivelsen bruges til at afgøre, hvilke opgaver du kan blive pålagt i opsigelsesperioden, eller om du skal drøfte en suspension eller fritstilling med virksomheden.

Det er vigtigt, at stillingsbeskrivelsen løbende ajourføres, så du og din arbejdsgiver klart har afstemt rammerne for stillingen.

Download et eksempel på en stillingsbeskrivelse
Stillingsbeskrivelse på dansk (Word)
Stillingsbeskrivelse på engelsk (Word)

Opdateret: 10.07.2017

Kunne du bruge siden? Nej Ja

Fortæl os din mening
Vi har brug for dit input, så vi hele tiden kan gøre siden bedre for dig.

Spørgsmål besvares dog ikke.
Kontakt os

Send

Tak for din feedback