Vi lancerer Ledernes nye nyhedsbrev i morgen

Som vi orienterede om på bestyrelsesmødet den 31. august, lancerer vi i morgen det nye nyhedsbrevsdesign til Ledernes medlemmer. Dermed er vi et kæmpe skridt nærmere nyhedsbrevstrategiens mål om segmenterede og personaliserede nyhedsbreve.

18. september 2023

Med ny platform og nyt design står vi nu på et solidt fundament
Det nye design understøtter tidens best practices inden for mailkommunikation og giver os mulighed for at udnytte nyhedsbrevsformatet optimalt – samtidig med at det er i tråd med Ledernes nye brand og øvrige stærke visuelle udtryk.

Ledernes nye nyhedsbrev
Sammen med de teknologiske muligheder, som ligger i den nye nyhedsbrevs-platform, har vi nu fået et stærkt fundament for en mere målrettet mail-kommunikation, som konceptet for det nye nyhedsbrev lægger op til. 

Nyhedsbreve nyt designHer ses et eksempel på det nye design, som er baseret på best practices inden for mail-kommunikation og understøtter klikbaseret adfærd, giver et strømlinet og overskueligt læseflow, samt lever op til de lovgivningsmæssige krav om tilgængelighed, der er på trapperne. 

Ét nyhedsbrev – med fokus på relevans 
Med det nye nyhedsbrevskoncept er vi godt på vej til at skabe en mere målrettet og relevant læseoplevelse til glæde for medlemmer – der på sigt får et nyhedsbrev skræddersyet til deres specifikke situation, interesser og behov.

Som vi tidligere har orienteret om, tager nu vi også hul på udfasningen af Ledernes mange forskellige nyhedsbreve. Lokalnyt, som vi kender det i dag, vil fortsætte sideløbende med det nye nyhedsbrev hen over efteråret, hvorefter det til november bliver integreret i det nye, personaliserede nyhedsbrev. 
 

Tidsplan nyhedsbreveFrem til november tester og optimerer vi det nye design og koncept, mens vi udfaser Ledernes mange forskellige nyhedsbreve, for at samle dem i ét personaliseret og skræddersyet nyhedsbrev. 

Endnu bedre kendskab til medlemmernes interesser, adfærd og behov
Med det nye koncept får vi mulighed for at indfri ambitionerne for den nye nyhedsbrevsstrategi om at bringe Lederne tættere på vores medlemmer med relevant, inspirerende og skræddersyet kommunikation, samt udnytte de mange indsigter vi har på deres behov, adfærd og interesser. 

Samtidig skal den nye strategi sikre, at dette i højere grad kommer hele Lederne til gode, og at vores nyhedsbrevsaktiviteter understøtter forretningens strategiske fokusområder bedst muligt.

Lokale arrangementer og events vil kunne komme ud til et langt større publikum end i dag, da de kan blive eksponeret for både medlemmer og ikke-medlemmer – og regionalt i stedet for kun lokalt. 

Hertil kommer de indsigter i medlemmernes interesser og behov i lokalafdelingernes områder, som konceptet giver retur via den opsamlede interesseadfærd. Det giver mulighed for at udbyde arrangementer og events, der i endnu højere grad matcher behov og ønsker hos lederne lokalt.

I den kommende periode har vi fokus på at teste og indhente data på det nye design og koncept med henblik på at optimere dets effekt, så vi til fulde kan udnytte denne kanals styrker til glæde for både medlemmerne og forretningen.