Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs vores cookiepolitik

Gør dine medarbejdere til digitale ambassadører

Mennesker lytter til mennesker. Den præmis er man nødt til at forstå og acceptere, hvis man som virksomhed eller organisation vil vinde kampen på sociale medier i det lange løb. Konkurrencen om brugernes opmærksomhed er hård, og prisen for annoncering stiger. Men de virksomheder, der forstår at engagere deres medarbejdere i virksomhedskommunikationen, vil vinde kampen om modtagernes opmærksomhed. Og de fleste virksomheder har et stort uudnyttet potentiale i deres medarbejdere, som det er tid til at aktivere nu.

 

Af Rikke Damgaard, cand.ling.merc. fra CBS og digital kommunikationskonsulent


digitalisering, employee advocacy, CBS, Rikke Damgaard, branding, Ledelse i Dag, dkledelse, ledelse, medarbejderledelse

OM FORFATTEREN

digitalisering, employee advocacy, CBS, Rikke Damgaard, branding, Ledelse i Dag, dkledelse, ledelse, medarbejderledelse

Rikke Damgaard, cand.ling.merc. fra CBS, er digital kommunikationskonsulent og rådgiver virksomheder om employee advocacy. Hun har 14 års erfaring med praktisk og strategisk arbejde inden for online branding, marketing og kommunikation.

De seneste år har Rikke Damgaard især arbejdet med sociale medier, og i september 2014 vandt hun Sprogprisen for Bedste tekst i sociale medier på vegne af Falck.

NOTER

Hansen, Søren Schultz (2015). Digitale indfødte på job. Gyldendal Business.

Haug, Astrid (2014). Sig du kan li’ mig – indholdsstrategi for sociale medier. Gyldendal Business.

Index Danmark/Gallup (2015). Mediernes udvikling i Danmark. Kulturstyrelsen.dk.

Kolind, Lars (2006). Kolind kuren – fra bureaukrati til vækst. Jyllands-Postens forlag.

Lindstrøm, Martin (2011). Brandwashed. Crown Pub.

Sinek, Simon (2011). Start with why – How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action. Penguin Books Ltd.

Læs denne måneds artikler