Log ind for at læse mere
For at læse artiklen skal du være abonnent eller medlem af Lederne, PRO eller Virksom. Køb adgang i 24 timer eller skriv til lid@lederne.dk for at tegne fast abonnement.
Virksomheders strategiske arbejde med den ”bløde”, implicitte viden, vi alle har i maven, er i en globaliseret økonomi nøglen til fremtidens internationale konkurrencefordele. Sådan konkluderer forfatterne af bogen ”Creating Knowledge Advantage”, Martin Glisby og Nigel Holden, efter fire års forskning i, hvordan tavs viden påvirker virksomheders internationale samarbejde og konkurrenceevne. I denne artikel diskuterer de tavs viden som strategisk ressource og præsenterer en nyudviklet model for strategisk arbejde med den svært tilgængelige viden.
Af Martin Glisby, cand.merc.int., og Nigel Holden, ph.d., begge fra Glisby Holden & Associates Ltd.
For at læse artiklen skal du være abonnent eller medlem af Lederne, PRO eller Virksom. Køb adgang i 24 timer eller skriv til lid@lederne.dk for at tegne fast abonnement.
Modtag artikler, videoer og nyheder fra Ledelse i Dag direkte i din indbakke 10 gange om året.
Bliv abonnent på Ledelse i Dag og opnå fuld adgang til hele artikeldatabasen.