Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Mit Lederne

Ledelse i Dag - februar 2010

At leve brandet ud

- Et konkret bud på effektiv corporate branding i praksis Nok så mange oplysningskampagner om virksomhedens brand og værdier spiller ingen rolle, hvis medarbejderne ikke ser sig i stand til at udleve og realisere brandet. Det er udgangspunktet for denne artikel af ph.d. Dorte Hermansen, der giver et konkret bud på, hvordan ledere og virksomheder kan styrke medarbejdernes ”brandorienterede dømmekraft” ved at prioritere dialoger om brandet som et kernepunkt i virksomhedens branding-aktiviteter. I artiklen præsenteres relevant teori og overvejelser om effektiv corporate branding og resultater fra et eksperiment hos TDC, hvor sokratiske dialogprocesser har vist sig som et effektivt værktøj til styrkelse af medarbejdernes brand-forståelse. Artiklen baserer sig på Dorthes Hermansens ph.d.-afhandling fra 2009 og indeholder en række bud herfra på lederens rolle for virksomhedens dialog-aktiviteter.

Af ph.d., cand.merc (filosofi) fra CBS Dorte Hermansen