Log ind for at læse mere
For at læse artiklen skal du være abonnent eller medlem af Lederne, PRO eller Virksom. Køb adgang i 24 timer eller skriv til lid@lederne.dk for at tegne fast abonnement.
Men følelsen af identitet og kulturelt tilhørsforhold skabes kun ved, at medarbejderne selv oplever, at disse værdier gør en forskel i deres praktiske samarbejde med kolleger fra den opkøbte eller fusionerede virksomhed.
Sådan konkluderer de to forskere i fusioner og sammenlægninger, professor Anne-Marie Søderberg og lektor Annette Risberg, Copenhagen Business School.
Af lektor Annette Risberg og professor Anne-Marie Søderberg, Copenhagen Business School
lid@lederne.dk
For at læse artiklen skal du være abonnent eller medlem af Lederne, PRO eller Virksom. Køb adgang i 24 timer eller skriv til lid@lederne.dk for at tegne fast abonnement.
Modtag artikler, videoer og nyheder fra Ledelse i Dag direkte i din indbakke 10 gange om året.
Bliv abonnent på Ledelse i Dag og opnå fuld adgang til hele artikeldatabasen.