Tilbage til oversigten

Fra kollega til leder

Gør transformationen fra kollega til leder så smidig og effektiv som mulig, og find dit rette fundament i din nye rolle. Du lærer at give slip på gamle opgaver, og styrke din gennemslagskraft som leder.

Når du går fra at være en af medarbejderne til at være en del af ledergruppen, vil du møde en række typiske og uundgåelige udfordringer. På kurset får du træning og værktøjer til at tackle udfordringerne så professionelt som muligt og bliver klædt på til at opnå følgeskab og gennemslagskraft som leder.

Lær at optræde professionelt i din nye lederrolle

Forstå forandringen fra kollega til leder, og lær hvordan du griber den an
Lær, hvordan du møder "gamle" kolleger med autoritet og respekt
Bliv bevidst om andres forventninger til din ledelsesadfærd
Find din egen naturlige ledelsesstil
Tilmeld dig nu

Målgruppe

Kurset er for dig, der står overfor skiftet fra kollega til leder. Du vil gerne gøre overgangen så optimal som mulig, og du har brug for redskaber til at skabe følgeskab og den rette lederidentitet.
From Colleague to Manager

Kursets indhold

Undervisningen tager udgangspunkt i de dilemmaer, du stilles overfor, når du går fra at være kollega til at være leder. Du får hjælp til at klarlægge din egen lederstil og metoder til at sikre, at du undgår de gængse faldgruber.  

Ny rolle og nyt ansvar

Skiftet fra kollega til leder indebærer et skift i både personlig identitet og din rolle i virksomheden. Ved overgangen fra medarbejder til leder, skal du ligeledes være opmærksom på, at du ikke længere kan tillade dig at have de samme præferencer blandt medarbejderne som blandt de gamle kollegaer. Du er alles leder og alle dine medarbejdere skal føle sig set og respekteret.

Som leder er du rollemodel og medarbejderne lærer af din adfærd. Den måde, du som leder, eksempelvis omtaler andre afdelinger eller den øverste ledelse på, smitter af på medarbejdernes sprogbrug og tænkemåde, og det du undgår at tale om, bringer medarbejderne generelt heller ikke op. Du må derfor være særdeles opmærksom på din egen adfærd, når det gælder ting som sprogbrug, humor, etik, påklædning, ordholdenhed og overholdelse af regler, for din adfærd har en større betydning, end da vedkommende var medarbejder.

Praktiske oplysninger

Prisen dækker undervisning, kursusmaterialer og forplejning. Afholdes uden overnatning.

Undervisere

Ole Jacobsen

Ole Jacobsen

Ole har en mastergrad i ledelse og er uddannet som proces- og organisationskonsulent. Han har stor erfaring som konsulent, træner og leder i både private og offentlige virksomheder. Ole Jacobsen er certificeret til at undervise i situationsbestemt ledelse.
Henrik Jensen

Henrik Jensen

Henrik er specialiseret i konflikthåndtering og udviklingsprocesser i teams. Han arbejder med leder- og medarbejderudvikling blandt andet som coach. Henrik har en PD i psykologi, er uddannet systematisk konsulent fra DISPUK og er efteruddannet inden for Narrativ Terapi. 

Betaling

Alle priser er inkl. materialer og forplejning – men ekskl. moms, transport og ophold, medmindre andet er anført.

Fakturering sker typisk 5 uger før opstart. Ønsker du at blive faktureret med det samme, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding. Ønsker du at betale med kreditkort, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding, eller skrive til os på kurser@lederne.dk efter tilmelding.

Lederne KompetenceCenter forbeholder sig ret til prisændringer og tager forbehold for evt. trykfejl.

Betalingsbetingelser er 14 dage netto fra fakturadato. Ved manglende betaling pålægges renter pr. påbegyndt måned. Vær opmærksom på, at manglende rettidig betaling kan resultere i udelukkelse fra det købte forløb og eksamen.

Afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) kan ske vederlagsfrit indtil fem uger før forløbets start. Det sker ved at sende en mail til kurser@lederne.dk. Den fulde pris betales, hvis afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) sker senere end fem uger før forløbets start.

Lederne KompetenceCenter CVR nr.: 25 13 25 72

Bevis på dine nye kompetencer

Du vil modtage et digitalt kursusbevis efter din deltagelse på kurset. Dit kursusbevis kan tilgås via vores online platform DiplomaSafe, hvorfra du kan tilføje det på din LinkedIn-profil, downloade det til din e-boks, printe det eller dele det med dit netværk på flere sociale medier.

Mit Lederskab

Når du vælger kompetenceudvikling hos Lederne Kompetencecenter, giver vi dig lige lidt ekstra.

Du bliver en del af Mit Lederskab, som giver dig adgang til at benytte:

  • Vores populære og eksklusive virtuelle Lederinspirationsmøder
  • Individuel uddannelsessparring, der tager udgangspunkt i dine ønsker og udfordringer
  • Inspirationsuniverset, hvor du får adgang til podcasts, video materiale, artikler m.fl. der tager udgangspunkt i ledelse.

Hvis du ikke ønsker at være en del af Mit Lederskab, kan du altid give os besked, så sørger vi for at afmelde dig. 

Vi glæder os til at bidrage til din lederudvikling! 

Tilmelding

2 sammenhængende dage fra kl. 09:00 - 16:00
Pris 13.200 kr. (ex. moms)
Medlemspris 11.900 kr. (ex. moms)

did you know?

We offer from Colleague to Manager in English, as an in-house training course, tailored to your organization.

Andre relevante kurser:

Mit Lederskab - Sparring kan være nøglen til at forløse dit lederpotentiale

Mit Lederskab

Mit Lederskab er personlig lederudvikling, der er tilrettelagt til lige netop dig. Du får gratis adgang til en række tjenester og ydelser, når du tilmelder til kompetenceudvikling hos Lederne Kompetencecenter.
Nyudnævnt leder

Nyudnævnt leder

Få viden om vigtige ledelsesdiscipliner og værktøjer, som du kan bruge direkte i din hverdag. Du vil have mulighed for at træne, afprøve og reflektere over din rolle som leder og skabe et værdifuldt netværk med andre nye ledere.