Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Tilbage til oversigten

Fra kollega til leder

4.4 (171 bedømmelser)

Gør din transformationen fra kollega til leder så smidig og effektiv som mulig, og find dit rette fundament i din nye rolle. Du lærer at give slip på gamle opgaver, og styrke din gennemslagskraft som leder.

Når du går fra at være en af medarbejderne til at være en del af ledergruppen, vil du møde en række typiske og uundgåelige udfordringer. På kurset får du træning og værktøjer til at tackle udfordringerne så professionelt som muligt og bliver klædt på til at opnå følgeskab og gennemslagskraft som leder.

Lær at optræde professionelt i din nye lederrolle
Forstå forandringen fra kollega til leder, og lær hvordan du griber den an
Lær, hvordan du møder ”gamle” kolleger med autoritet og respekt

Bliv bevidst om andres forventninger til din ledelsesadfærd

Find din egen naturlige ledelsesstil

Brug for hjælp?

3283 3610
Tilmeld dig nu

 

Målgruppe

Kurset er for dig, der står overfor skiftet fra kollega til leder. Du vil gerne gøre overgangen så optimal som mulig, og du har brug for redskaber til at skabe følgeskab og den rette lederidentitet.

Fra kollega til leder

Kursets indhold

Undervisningen tager udgangspunkt i de dilemmaer, du stilles overfor, når du går fra at være kollega til at være leder. Du får hjælp til klarlægge din egen lederstil og metoder til at sikre, at du undgår de gængse faldgruber.  

Ny rolle og nyt ansvar

Skiftet fra kollega til leder indebærer et skift i både personlig identitet og din rolle i virksomheden. Ved overgangen fra medarbejder til leder, skal du ligeledes være opmærksom på, at du ikke længere kan tillade sig at have de samme præferencer blandt medarbejderne som blandt de gamle kollegaer. Du er alles leder og alle dine medarbejdere skal føle sig set og respekteret.

 

Som leder er du rollemodel og medarbejderne lærer af din adfærd. Den måde du som leder eksempelvis omtaler andre afdelinger eller den øverste ledelse på, smitter af på medarbejdernes sprogbrug og tænkemåde, og det, du undgår at tale om, bringer medarbejderne generelt heller ikke op. Du må derfor være særdeles opmærksom på din egen adfærd, når det gælder ting som sprogbrug, humor, etik, påklædning, ordholdenhed og overholdelse af regler, for din adfærd har en større betydning, end da vedkommende var medarbejder.

 

 

 

Undervisere

Ole Jacobsen

Ole har en mastergrad i ledelse og er uddannet som proces- og organisationskonsulent. Han har stor erfaring som konsulent, træner og leder i både private og offentlige virksomheder. Ole Jacobsen er certificeret til at undervise i situationsbestemt ledelse.

Henrik Jensen

Henrik er specialiseret i konflikthåndtering og udviklingsprocesser i teams. Han arbejder med leder- og medarbejderudvikling blandt andet som coach. Henrik har en PD i psykologi, er uddannet systematisk konsulent fra DISPUK og er efteruddannet inden for Narrativ Terapi.

Praktiske oplysninger

Prisen dækker undervisning, kursusmaterialer og forplejning. Afholdes uden overnatning.

Tilmelding

2 dage
Pris 9.500 kr. (ex. moms)
Medlemspris 8.900 kr. (ex. moms)

Relaterede kurser til nye ledere (4)

Virksomhedsinternt forløb