Tilbage til oversigten

HR i praksis

Bliv klædt på til det nye HR (People & Culture)

HR udvikler sig markant i disse år, og måske har du bemærket, at HR-afdelingerne i mange af landets førende virksomheder skifter navn til People & Culture. På kurset HR i praksis fører vi dig ind i det nye HR, så du får en værktøjskasse klar til brug. I det nye HR drejer det sig om meget mere end løn, barsel og administration af ansættelseskontrakter. Det ny HR drejer sig om virksomhedens mennesker og kultur, og HR bistår ledelsen i at opnå de strategiske mål på en måde, hvor mennesker og kultur bliver en ressource.

Du lærer, hvordan du bliver en relevant sparringspartner for virksomhedens ledere, så de kan performe bedre i kraft din know-how og deres sparring med dig. Måske har du bemærket, at mange HR-konsulenter har skiftet stillingsbetegnelse, og nu hedder HR-partner. Det er fordi HR ikke længere skal være en reaktiv afdeling, som lederne henvender sig til, når der er problemer. HR-partneren skal være synlig og deltage i ledergruppe- og afdelingsmøder, fordi så er HR-partneren med, og har en naturlig føling med, hvad der sker. Så kan HR-partneren agere proaktivt i stedet for reaktivt.

Det er bl.a. dette, som du får konkrete værktøjer til på kurset HR i praksis, så du kan handle selvsikkert og værdiskabende for såvel ledelsen som for mennesker og kultur.

Skab succes ved at lære af virksomheder med en progressiv HR-funktion:

Hvordan bliver du den bedste HR-partner for din virksomhed
Employer branding
Sådan spiller HR en konstruktiv rolle ved forandringer, organisationsændringer og konflikter
De klassiske områder: Rekruttering, udvikling, fastholdelse og afvikling
Værktøjer til ledersparring
Stress og trivsel
Hvordan spiller HR og ledelse/linjeledelse hinanden gode?
Tilmeld dig nu

Målgruppe

HR i praksis har to målgrupper: Nuværende og kommende medarbejdere i HR-funktionen samt ledere der ønsker at udvikle sin egen ledelse og/eller optimere samarbejdet med HR-funktionen igennem beherskelse af HR-værktøjskassen.
HR i praksis
Praktisk oplysninger

Hvad er adgangskravene?

For at blive optaget skal du have to års erhvervserfaring eller mere. Du skal også have gennemført en af nedenstående uddannelser:

  • Relevant erhvervsuddannelse (EUD)

  • Grunduddannelse for voksne (GVU)

  • Gymnasial uddannelse (HF, STX, HTX, HHX)

  • Anden relevant uddannelse på mindst samme eller højere niveau end ovenstående

Opfylder du ikke adgangskravene?

Du kan også blive optaget, hvis du har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der svarer til adgangskravene eller vurderes til at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene. Det afgør vi ved en individuel kompetence vurdering.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Uddannelsen er normeret til fuld tid, men der er ikke undervisning hver dag. Du bør afsætte tid til at læse og arbejde med opgaver og eksamensforberedelse mellem modulerne.

Mit Lederskab

Når du vælger kompetenceudvikling hos Lederne Kompetencecenter, giver vi dig lige lidt ekstra.

Du bliver en del af Mit Lederskab, som giver dig adgang til at benytte:

  • Vores populære og eksklusive virtuelle Lederinspirationsmøder
  • Individuel uddannelsessparring, der tager udgangspunkt i dine ønsker og udfordringer
  • Inspirationsuniverset, hvor du får adgang til podcasts, video materiale, artikler m.fl. der tager udgangspunkt i ledelse

Hvis du ikke ønsker at være en del af Mit Lederskab, kan du altid give os besked, så sørger vi for at afmelde dig. 

Vi glæder os til at bidrage til din lederudvikling! 

Samarbejdspartnere:

Udbydes af Erhvervsakademi Dania, IBA Erhvervsakademi Erhvervsakademi Aarhus, Cphbusiness og Zealand. 

Udviklet og tilrettelagt i samarbejde med Lederne Kompetencecenter.

Tilmelding

6 uger ca. kl. 09:00-16:00
Pris 16.900 kr.