Tilbage til oversigten

Hybridledelse

4.2 (89 bedømmelser)

Hjemmearbejde, fleksible arbejdstider og grupper af medarbejdere der sidder på forskellige lokationer er blevet mere og mere udbredt. Den hybride arbejdsform kræver, at du som leder er klædt rigtigt på til at gøre noget ekstraordinært for at bringe alle i spil på tværs af afdelingen eller teamet. 

På kurset giver vi dig teori og praktiske værktøjer og erfaring fra moderne danske og internationale arbejdspladser, så du lærer at håndtere distanceledelse og ledelse i hybride miljøer. Du får indsigt i, hvad der virker og ikke virker, og hvordan du balancerer behovene hos den enkelte medarbejder, teamet, den øvrige organisation og kunderne. 

Du lærer, hvordan du som leder skaber trivsel i et inkluderende og samarbejdende arbejdsmiljø, selvom I ikke mødes fysisk i det daglige. Samtidig får du forståelse for hvorfor du skal lede med større tydelighed end tidligere, og hvordan du kommunikerer, så det understøtter eksekveringen og samarbejdet på den hybride arbejdsplads. 

 
På kurset lærer du bl.a. om
At give alle et tilhørsforhold - også på distancen
Vigtigheden af åben forventningsafstemning.
At sætte rammer for fleksibilitet og tilgængelighed
Fordelen ved at have leveregler i teamet
Hvorfor du skal planlægge det uformelle
Mødekultur på hybride arbejdsplads

Kurset omfatter en forberedende online workshop, to fysiske kursusdage samt en opfølgende online workshop. På den måde følger kurset den hybride form og giver mulighed for bedre læring, når vi mødes flere gange og har tid til refleksion ind imellem. 

Brug for hjælp?

32 83 36 10
Tilmeld dig nu

 

Målgruppe
Kurset er relevant for dig, der er leder og ikke ser dine medarbejdere dagligt på grund af fysisk distance, og som derfor har brug for kompetencer til at skabe følgeskab, samarbejde, velfungerende kommunikation og tillid under disse vilkår. 

Kursets indhold

Undervisningen
På kurset i hybridledelse lærer du om:

  • Eget mindset og tilgang til hybridarbejde
  • Fordelene ved hybride arbejdsmiljøer
  • Hvordan du skaber tillid og tryghed
  • Psykologien i velfungerende relationer (bla. via FIRO™ teorien)
  • Typiske ledelsesmæssige dilemmaer ved hybridledelse
  • Onboarding 
  • Mangfoldighedsledelse på afstand 
  • Virtuel mødeledelse
  • Kreativitet i hybride rammer 
  • Den svære samtale
  • Konfliktløsning 
  • Det uformelle kollegaskab 

Undervisningsform
Undervisningsformen baserer sig på teorien om oplevelsesbaseret læring, som er en meget effektiv metode til at skabe læring, der huskes og derfor kan bruges. Det betyder at undervisningen er uformel og meget interaktiv. Træningen foregår som en blanding af teoretiske oplæg fra underviseren, aktiviteter samt fælles refleksioner og erfaringsudveksling. Vi har fokus på læring gennem praktiske erfaringer og dialog og forventer, at du kan være fuldt ud nærværende og involverer dig aktivt på kurset.

Praktiske oplysninger

Kurset omfatter en forberedende online 2-timers workshop, to fysiske kursusdage fra kl. 9:00-16:30 samt en opfølgende 2-timers online workshop. De to workshops er fra kl. 09:00-11:00. På den måde følger kurset den hybride form og giver mulighed for bedre læring, når vi mødes flere gange og har tid til refleksion ind imellem. Vi benytter en online læringsplatform som omdrejningspunkt for program og undervisningsmateriale. Du vil som deltager få tilsendt login og tilgår den virtuelle del af undervisningen fra din PC eller tablet. Prisen dækker undervisning, digitale kursusmaterialer og forplejning på de to fysiske undervisningsdage.

Underviser

Eva

Eva Stenby Carlsen

Eva Stenby Carlsen har, som partner i Carlsen&E, beskæftiget sig med ledelses- og medarbejderudvikling siden 2009. Hun fungerer som rådgiver og underviser for både offentlige og private virksomheder i Danmark og udlandet og har stor erfaring med leder- og medarbejderudvikling. Hun er certificeret i flere forskellige typer af profil- og analyseværktøjer, E*MBA og certificeret træner i The Human Element® og Radical Collaboration®. Eva er oprindeligt uddannet mejeriingeniør og har desuden mange års praktisk erfaring som leder på alle niveauer af organisationen fra projektledelse til bestyrelse.

Bevis på dine nye kompetencer

Du vil modtage et digitalt kursusbevis efter din deltagelse på kurset. Dit kursusbevis kan tilgås via vores online platform DiplomaSafe, hvorfra du kan tilføje det på din LinkedIn-profil, downloade det til din e-boks, printe det eller dele det med dit netværk på flere sociale medier.

Betaling

Alle priser er inkl. materialer og forplejning – men ekskl. moms, transport og ophold, medmindre andet er anført.

Fakturering sker typisk 5 uger før opstart. Ønsker du at blive faktureret med det samme, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding. Ønsker du at betale med kreditkort, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding, eller skrive til os på kurser@lederne.dk efter tilmelding.

Lederne KompetenceCenter forbeholder sig ret til prisændringer og tager forbehold for evt. trykfejl.

Betalingsbetingelser er 14 dage netto fra fakturadato. Ved manglende betaling pålægges renter pr. påbegyndt måned. Vær opmærksom på, at manglende rettidig betaling kan resultere i udelukkelse fra det købte forløb og eksamen.

Afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) kan ske vederlagsfrit indtil fem uger før forløbets start. Det sker ved at sende en mail til kurser@lederne.dk. Den fulde pris betales, hvis afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) sker senere end fem uger før forløbets start.

Lederne KompetenceCenter CVR nr.: 25 13 25 72

Tilmelding

2 fysiske dage og 2 online workshops
Pris 12.500 kr. (ex. moms)
Medlemspris 11.200 kr. (ex. moms)

Mit lederskab

Mit Lederskab er personlig lederudvikling, der er tilrettelagt til lige netop dig. Du får adgang til en række tjenester og ydelser, samt en attraktiv rabatordning på kurser.