Krisen har fået os til at tænke i nyskabelse
Selvom coronakrisen har været – og på mange måder stadig er – ubehagelig og har krævet en masse ofre, så har den også givet os værdifulde erfaringer, som vi skal tage med os videre i vores fremtidige arbejdsliv.
29. juli 2020
Af Bodil Nordestgaard Ismiris, administrerende direktør i Ledernes Hovedorganisation. Bragt i Børsen den 29. juli 2020.
Rundt omkring i dansk erhvervsliv er det omtrent hver anden leder, der har oplevet, at krisen har gjort medarbejderne mere innovative og nytænkende. Det viser en undersøgelse, som Lederne har gennemført blandt flere end 1000 ledere.
Det er både yderst positivt, mens også afgørende vigtigt, at lederne - trods alt - oplever, at der også kommer noget positivt ud af krisen. For vi ved, at netop innovation og nytænkning er afgørende for, at der kan skabes vækst og nye muligheder, som kan bidrage til, at både virksomheder og dansk økonomi kommer godt ud af krisen.
Det er der i den grad brug for, når vi lige nu kigger ind i en fremtid, hvor vi hurtigt skal have gang i hjulene igen, hvis Danmark ikke skal lide et alvorligt og mere permanent knæk i økonomien og velfærden.