Mit Lederne

Velkommen til Danmarks eneste kvinde i spidsen for et C25-selskab

01. september 2018

Lederens Hovedorganisation hilser Lundbecks nytiltrådte administrerende direktør, Deborah Dunsire, varmt velkommen til posten som den pt. eneste kvindelige leder af en C25-virksomhed.

I begyndelsen af juli offentliggjorde Lundbeck, at virksomheden efter længere tids søgen havde fundet sin kommende administrerende direktør, den 56-årige Deborah Dunsire. Dunsire tiltræder officielt i dag, 1.9.2018. Hun og Lundbeck skaber megen opmærksomhed, da Dunsire i dag er den eneste kvinde i spidsen for en C25-virksomhed.

Lederens Hovedorganisations viceadministrerende direktør, Bodil Nordestgaard Ismiris, hilser Dunsire varmt velkommen til Danmark og til posten som leder af en C25-virksomhed.

- Da jeg for tid tilbage læste nyheden, blev jeg oprigtigt positivt overrasket over, at valget var faldet på en kvinde. Men det var også på tide, at vi fik en kvindelig topleder på C25-listen, som synes at være domineret af slips og jakkesæt. Rigtig sejt gået af Deborah Dunsire, og rigtig godt gået af Lundbeck, som vi nu må håbe kan være med til at lægge pres på andre store, danske virksomheder og inspirere dem til at følge trop. Dunsires CV taler for sig selv, så på papiret ser hun ud til at være det helt rette valg for Lundbeck, siger Bodil Nordestgaard Ismiris.

Ledernes Hovedorganisation ønsker Deborah Dunsire rigtig god første arbejdsdag.