Ledernes politiske afdeling fortsætter sin oprustning

31. maj 2018

CL

Oprustningen i Ledernes afdeling for Politik & Presse fortsætter.

Fredag 1. juni starter Christina Laugesen som Ledernes nye uddannelsespolitiske chefkonsulent, og dermed kommer det samlede antal medarbejdere i den nye afdeling, der blev etableret i efteråret 2017, op på 17.

40-årige Christina Laugesen er uddannet sociolog og har en bred erfaring med analyser, interessevaretagelse, uddannelsessystemet og ikke mindst lederuddannelser. Hun kommer fra en stilling som chefkonsulent i Danmarks Evalueringsinstitut (EVA), hvor hun har lavet analyser og effektundersøgelser af store dele af uddannelsessystemet, herunder Den Grundlæggende Lederuddannelse og Diplomuddannelsen i Ledelse.

- Med ansættelsen af Christina Laugesen styrker vi vores position på det uddannelsespolitiske felt, som er ét af kerneområderne i Ledernes politiske satsning. Uddannelse og løbende kompetenceudvikling af høj kvalitet er afgørende for lederne i virksomhederne, dels af hensyn til ledernes egen udvikling, dels – og ikke mindst – for at sikre kvalificerede, veluddannede medarbejdere til fortsat vækst i virksomhederne, siger direktør Henrik Bach Mortensen, der er chef for afdelingen for Politik & Presse.

Henrik Bach Mortensen
Direktør, Lederne