Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Mit Lederne

Nyheder

Skat-chef på sociale medier en time om dagen

27. april 2015

Digital Ledelse Direktøren i Skat er storforbruger af sociale medier. I et interview i det nye nummer af magasinet Lederne fortæller Jesper Rønnow Simonsen, at han bruger omkring en time om dagen på sociale medier, primært når han kommer hjem fra arbejde.

- Jeg er aktiv – som direktør for Skat – på Twitter, LinkedIn, Instagram og Yammer, som er det interne sociale netværk, vi bruger i Skat. Jeg både starter samtaler og deltager i diskussioner om Skat, ledelse, organisation, arbejde og meget andet. Jeg synes, det er en vigtig del af min opgave som topchef at kommunikere, hvad vi går og laver. Det er vigtigt for mig at gøre Skat til en åben, involverende og samarbejdende virksomhed, fortæller Jesper Rønnow Simonsen til magasinet Lederne.

Han tilføjer, at diskussionerne på sociale medier giver et godt og lærerigt billede af, hvad borgere og virksomheder mener om Skat.

- For et stykke tid siden holdt jeg for eksempel et Twitter-møde – et såkaldt tweetup – og inviterede forskellige folk og virksomheder til at komme med deres syn på Skat og vores arbejde. Det var meget givtigt og gav mig input til, hvordan vi skal kigge på os selv udefra, siger Skat-direktøren.

I princippet har jeg jo arbejdsopgaver til mere end 24 timer i døgnet. Så man skal huske at skabe tid og rum til at være sammen med sin familie, ordne haven, læse en bog og den slags.

Jesper Rønnow Simonsen, direktør i Skat

Han erkender, at det sværeste ved at være direktør i Skat er at finde grænsen for, hvornår han skal lægge arbejdet fra sig.

- I princippet har jeg jo arbejdsopgaver til mere end 24 timer i døgnet. Så man skal huske at skabe tid og rum til at være sammen med sin familie, ordne haven, læse en bog og den slags. Jeg arbejder hver aften, men har sat den grænse for mig selv, at jeg ikke arbejder efter kl. 23, siger Jesper Rønnow Simonsen.

Mere om Digital Ledelse