Mit Lederne

Pressemeddelelse: Erhvervsledere i Vestsjælland ser lyst på 2020

Fire ud af ti ledere venter at udvide medarbejderstaben i år, fremgår det af undersøgelse fra Lederne.

27. februar 2020

2020 tegner til at blive et godt år for erhvervslivet på Vestsjælland. Knap to ud af tre ledere venter stigende omsætning, og næsten lige så mange venter stigende overskud. Kun ca. hver 10. leder venter, at der kommer mindre gang i hjulene og mindre overskud. Det viser en undersøgelse blandt knap 500 vestsjællandske erhvervsledere, foretaget af Lederne.

Er man på udkig efter et nyt job på Vestsjælland, er der også godt nyt. Knap fire af ti ledere venter at udvide medarbejderstaben i løbet af året, mens kun hver 10. venter at skære ned.

- Det er gode nyheder, når man tænker på at væksten i samfundet generelt ventes at tage af. Her på Vestsjælland har vi de senere år haft vanskeligt ved at finde tilstrækkeligt med medarbejdere, og den udfordring ser kun ud til at vokse, når der bliver behov for endnu flere medarbejdere, siger formand for Lederne Vestsjælland, Jesper Hedegård Webbe

50 procent af lederne på Vestsjælland forudser problemer med at rekruttere i 2020, fremgår det af undersøgelsen.

Vestsjællandske ledere i det private

Falder

Omtrent uændret

Stiger

Forventning til antal medarbejdere

11

50

39

Forventning til omsætning

10

25

65

Forventning til overskud

11

26

63

Vestsjælland omfatter i undersøgelsen kommunerne: Faxe, Holbæk, Kalundborg, Odsherred, Ringsted, Slagelse og Sorø

Kilde: Lederne på baggrund af internetbaseret spørgeskemaundersøgelse blandt 10.652 privatansatte ledere over hele landet, heraf 465 i Vestsjælland. Gennemført i perioden 19. november-3. december 2019.

Jesper Hedegård Webbe
Lederne Vestsjælland