Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Tag dit ansvar – og skab trivsel på arbejdspladsen!

03. oktober 2017

Et godt arbejdsmiljø tager udgangspunkt i ansvar og lederskab - og det bedste afsæt for at tage ansvar og gøre en forskel i forhold til stress og trivsel er at tage udgangspunkt i dig selv.

På konferencen sætter vi fokus på, hvordan du spotter og håndterer stress – både hos dig selv og andre. Samtidig får du svar på, hvad du konkret kan gøre for at undgå, at stress udvikler sig til sygemeldinger. Udover eksperternes input får du en række anvendelige og brugbare værktøjer, som du kan tage med hjem og bruge med det samme. Efter konferencen er du klædt bedre på til at håndtere stress og opnå større trivsel i organisationen.

Vi slutter dagen af med fælles debat under overskriften ”Tag ansvar!”. Sammen stiller vi skarpt på, hvordan lederen og andre med ansvar for arbejdsmiljø kan gå forrest i arbejdet med at håndtere stress og skabe trivsel på arbejdspladsen.

Tre stærke indlæg

Britta Olsson

  
Arbejdsmiljørådgiver, førende stressbehandler og forfatter til bogen ”Det handler om balance – fokus på stress og selvværd”.

Stress af! Se på verden med nye øjne
Britta tager dig med bag om stress og sætter fokus på, hvordan du kan tage ansvar og sikre din egen drivkraft. Med udgangspunkt i sin egen erfaring samt kundeerfaringer fra 10 års arbejde fortæller hun om stressens natur, hvad den betyder, og hvordan den udvikler sig. Oplægget sikrer, at du får konkret viden og værktøjer med hjem.

Lone Østergaard


Arbejdsmiljørådgiver, fysioterapeut og ekspert i stillesiddende adfærd.

Lyt til din krop – hvad mon den har at sige?
Vidste du, at det at sidde stille både er sin egen risikofaktor og en stress-respons i sig selv? Netop hjemvendt fra Active Work Summit om stillesiddende adfærd, stiller Lone skarpt på hverdagsbevægelser og variation i arbejdsdagen. Du får svaret på, hvordan de to ting kan påvirke trivsel og produktivitet positivt og bidrage til at slukke for uhensigtsmæssige reaktioner på stress.

Lise Evald Hansen


Kommunikationsrådgiver og forfatter til bogen ”Vejen til god mailkultur”.

Mails: Fra tidsrøver til effektivt værktøj
Mails er en stor tidsrøver og en potentiel stressfaktor på mange arbejdspladser. Men – sådan behøver det ikke at være. Med udgangspunkt i sin bog og modellen Mail-kommunikationens 10 trinTM giver Lise dig viden og værktøjer, så du både kan tæmme din egen mailboks og lede arbejdspladsens fælles mailkultur i den rigtige retning.

Program og tilmelding

Program

Velkomst

Britta Olsson – Stress af! Se på verden med nye øjne

Lones Østergaard – Lyt til din krop – hvad mon den har at sige?

Pause – kaffe og kage

Lise Evald Hansen – Mails: Hvem har taget styringen?

Fælles debat – Tag ansvar for stress og trivsel!

Afrunding