Pressemeddelelse: Stort plus i månedslønnen til lederne i Sønderjylland

17. november 2015

I det forløbne år er der blevet sat lidt mere pris på lederne fra de private virksomheder i Sønderjylland.

Lederne kan nemlig glæde sig over at have fået en pæn lønstigning. Ifølge en ny lønstatistik fra Lederne har de lokale ledere fra september 2014 til september i år kunnet notere sig en stigning i månedslønnen på 3,6 procent. Tallet ligger et stykke over landsgennemsnittet for privatansatte ledere, som er på 2,6 procent.

I samme periode er forbrugerpriserne steget med 0,5 procent, hvilket betyder, at lederne i Sønderjylland har oplevet en reallønsfremgang på 3,1 procent.

I gennemsnit får lederne i Sønderjylland 51.994 kroner i lønningsposen hver måned. Det er små 2.500  kroner under tallet for private ledere i hele Danmark, som er på 54.476 kroner.

Afdelingsformanden for Lederne Sønderjylland, Peter Martensen, glæder sig over det pæne resultat blandt lederne i Sønderjylland.

- Historisk set har vi ligget lidt under landsgennemsnittet, så det glæder mig, at vi har indhentet lidt af det efterslæb. Det går fremad i det lokale erhvervsliv og virksomhederne i Sydjylland, men lønstatistikken er samtidig udtryk for en ansvarlig lønstigning, for tiden er endnu ikke til de helt store armbevægelser, siger Peter Martensen.

Lønstatistikken, der er udarbejdet i samarbejde med analyseinstituttet YouGov, er baseret på oplysninger fra 16.585 medlemmer af Lederne, heraf 2.466 i Sønderjylland. Lønstatistikken i sin helhed offentliggøres i midten af december.

Peter Martensen
Lederne Sønderjylland