Pressemeddelelse: Håndboldtræner lærer østsjællandske om motivation

29. oktober 2015

Motivation er et centralt tema for enhver leder. Derfor vil Lederne Vestsjælland på konferencen ”Motivation – Viljen til at vinde” stille skarpt på motivation som ledelsesværktøj.

Konferencen finder sted tirsdag d. 10. november 2015 kl. 13.00 i Portalen - Greve Teater- og Musikhus.

På konferencen kan man opleve en praktiker og en ekspert give deres bud på, hvordan man bedst motiverer sig selv og sine ansatte.

Peter Bredsdorff-Larsen er cheftræner for håndboldholdet Bjerringbro-Silkeborg og tidligere assisterende landstræner. På konferencen vil han med udgangspunkt i sine erfaringer fra håndboldverdenen give deltagerne gode råd til, hvordan man får toppræstationer frem i sit team.

Peter Holdt Christensen er forfatter, motivationsforsker og lektor på CBS. Han vil på konferencen give deltagerne indsigt i fem forskellige medarbejdertyper og hvilke motivationsstrategier, der virker på de forskellige typer.

Først får vi historier fra kulissen bag det danske håndboldlandshold af Peter Bredsdorff-Larsen, hvor vi kan lære noget om, hvordan vi som ledere motiverer vores egne talenter. Bagefter giver Peter Holdt Christensen det teoretiske perspektiv på motivation og nogle konkrete værktøjer. De to oplægsholdere vil supplere hinanden godt og give de lokale ledere inspiration til at motivere mere i hverdagen, siger Jan Carlsen.

Jan Carlsen, formand for Lederne Østsjælland

Konferencen i Portalen i Greve er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne.

Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Jan Carlsen
Lederne Østsjælland