Pressemeddelelse: Pænt plus i månedslønnen til lederne i København og omegn

17. november 2015

Lederne fra de private virksomheder i København og omegn kan måske skrue lidt op for julegavebudgettet i år.

Lederne kan nemlig glæde sig over at have fået en pæn lønstigning. Ifølge en ny lønstatistik fra Lederne har de lokale ledere fra september 2014 til september i år kunnet notere sig en stigning i månedslønnen på 2,5 procent. Tallet ligger på niveau med landsgennemsnittet for privatansatte ledere, som er på 2,6 procent.

I samme periode er forbrugerpriserne steget med 0,5 procent, hvilket betyder, at lederne i København og omegn har oplevet en reallønsfremgang på 2,0 procent.

I gennemsnit får lederne i København og omegn 60.589 kroner i lønningsposen hver måned. Det er er godt 6.000 kroner over tallet for private ledere i hele Danmark, som er på 54.476 kroner.

Afdelingsformanden for Lederne København Vest, Maria Rose Thyrén, glæder sig over det pæne resultat blandt lederne i København og omegn.

- Jeg synes, det er en god stigning. Jeg håber og tror på, at virksomhederne er på vej ovenpå igen, og at de kan se, at lederne løber forrest og gør en forskel på arbejdspladsen. Samtidig ser mange ledere muligheden for jobskifte og i den forbindelse er der mange muligheder for at få lidt ekstra oveni lønposen, siger Maria Rose Thyrén.

Lønstatistikken, der er udarbejdet i samarbejde med analyseinstituttet YouGov, er baseret på oplysninger fra 16.585 medlemmer af Lederne, heraf 5.303 i København og omegn. Lønstatistikken i sin helhed offentliggøres i midten af december.

Maria Rose Thyrén
Lederne København Vest