Pressemeddelelse: Forsker lærer københavnske ledere om motivation

09. marts 2016

Motivation er et centralt tema for enhver leder. Derfor vil Lederne København Vest stille skarpt på motivation som ledelsesværktøj. Konferencen finder sted onsdag den 30. marts klokken 13 i Atlas Biograferne i Rødovre.

På konferencen kan man opleve eksperter og praktikere give deres bud på, hvordan man bedst motiverer sig selv og sine ansatte.

Peter Holdt Christensen, der er lektor på CBS og fremtrædende motivationsforsker, vil på konferencen opdele medarbejdernes adfærd i fem overordnede kategorier og diskutere de motivationsteorier, der læner sig op af dem. Med sine skarpe pointer sætter han fokus på, hvordan motivationsteorier kan bruges af ledere i praksis.

Også Mark Anthony, der er bedre kendt som Mr. Motivator, vil fortælle, hvorfor motivation er en altafgørende faktor i ledelsesmæssig sammenhæng. Han vil forklare lederne på konferencen, hvordan motivation er med til at skabe vækst i virksomheder, og hvordan ledere kan bruge tillid til at løfte motivation, ejerskab og engagement.

Afdelingsformand for Lederne København Vest, Maria Rose Thyrén ser især frem til at opleve den gode energi på konferencen:

- Medarbejdere skal gerne motiveres, ellers søger de videre. Jeg tror på, at efter de københavnske ledere har deltaget i denne konference, kan de få deres medarbejdere til at føle sig som små individuelle successer.  Og så har man gjort sit lederarbejde rigtig godt. Jeg ved, at vi kan lære en masse af hinanden, og der kommer altid en rigtig god energi ud af at høre andres erfaringer, så man kan få nogle gode input med hjem til sin egen hverdag, siger Maria Rose Thyrén.

Konferencen i Atlas Biograferne i Rødovre er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Maria Rose Thyrén
Lederne København Vest