Pressemeddelelse: Trafikdirektør ny formand for Lederne Himmerland

07. marts 2017

Ved en generalforsamling i aftes blev administrerende direktør i Nordjyllands Trafikselskab Jens Otto Størup valgt som ny formand for Lederne Himmerland.

Han afløser Steen Knørr, der har haft formandsposten i Lederne Himmerland siden 2002.

Jens Otto Størup har ikke tidligere været en del af bestyrelsen i organisation. Lederne er dog ikke helt ukendt for ham. Fra 1995-1999 arbejdede han som administrationschef i Lederne på hovedkontoret i København.

Derfra rykkede han videre til KMD og senere blev han administrerende direktør i Nordsøen Oceanarium og Nordsøen forskerpark. I dag er Jens Otto Størup administrerende direktør for Nordjyllands Trafikselskab, hvor han været siden 2011.

- Jeg er gennem årene blev en hel del klogere på ledelse, og jeg ser frem til at bringe min viden ind i Lederne. At være leder her i Nordjylland kræver, at man kan tænke nyt og omstille sig. Det er sådan, vi altid har overlevet heroppe. Det kræver nogle modige ledere, som ikke er bange for at tænke nyt. Det er min forhåbning, at jeg kan være med til at fremme god ledelse i Himmerland og støtte op om de mange dygtige ledere, vi har heroppe, siger Jens Otto Størup.

Lederne Himmerland har 5.829 medlemmer.

Michael Monty
Pressechef