Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Mit Lederne

Ledelse i Dag - April 2011

Mens vi venter på ”men”

- hvordan ros kan blive problemknuser i stedet for sødemiddel

Ros på arbejdspladsen er kendt som det søde, der kan få kritikken til at glide ned. Men hvorfor er det manipulation at rose på den måde? Og kan man ikke godt rose i professionelle sammenhænge uden at gå i stå i ren og skær selvtilfredshed? Jo, absolut, mener Katrine Dahl Clement, cand.mag. og ph.d. i retorik og organisationsudvikling. I denne artikel gør hun op med forestillingen om, at ros er sukkerklistret tidsspilde. Tværtimod er ros en form for respons, der kan hjælpe med at løse problemer og gøre både den enkelte og hele organisationen dygtigere. I artiklen forklarer hun, hvorfor mange ofte er skeptiske over for ros, og giver en række enkle råd til, hvordan man roser på den gode måde, der sikrer fremdrift og læring.

Af  Katrine Dahl Clement, cand.mag., ph.d.

Vil du have mere indhold som dette?