Log ind for at læse mere
For at læse artiklen skal du være abonnent eller medlem af Lederne, PRO eller Virksom. Køb adgang i 24 timer eller skriv til lid@lederne.dk for at tegne fast abonnement.
OVERBLIK: Med en alderspyramide, der de næste 30 år nærmest vil tippe rundt, får danske virksomheder rigeligt brug for seniorerne, det grå guld, babyboomerne, empty nesters eller Generation Plus, som det aldrende samfunds mega-generation også kaldes. Men hvem er de egentlig, disse plussere? Hvad er deres idéer om det gode arbejdsliv? Og hvilke muligheder og udfordringer følger der i bestræbelserne på at lede og motivere dem? Produktchef i Ledernes Hovedorganisation Chris Evers har som foregangsmands for websitet Generation Plus skabt indsigt i generationen, der er opvokset med flower-power, psykedelisk musik og beatnikkultur. Sammen med kommunikationskonsulent Tanja Funt tegner han her et portræt af Generation Plus og giver sit bud på, hvad der skal til for at fastholde og udvikle dem.
Af produktchef Chris Evers og kommunikationskonsulent Tanja Funt, begge fra Ledernes Hovedorganisation
For at læse artiklen skal du være abonnent eller medlem af Lederne, PRO eller Virksom. Køb adgang i 24 timer eller skriv til lid@lederne.dk for at tegne fast abonnement.
Modtag artikler, videoer og nyheder fra Ledelse i Dag direkte i din indbakke 10 gange om året.
Bliv abonnent på Ledelse i Dag og opnå fuld adgang til hele artikeldatabasen.