Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Mit Lederne

Ledelse i Dag - Maj 2009

Tendens: Langt fremme på nettet

Virksomheders omdømme og markedsandele påvirkes i stigende grad af internettet og de understrømme, der i dag flyder her. Denne artikel giver et indblik i forholdet mellem virksomheders ønske om at fremstå som positive, ansvarlige aktører og behovet for at imødegå de kommunikative udfordringer, Web 2.0 fører med sig.

Freelancejournalist Lone Nyhuus har interviewet et hold danske forskere fra CBS og DTU om et stort kommende treårigt projekt, der med professor Mette Morsing i spidsen skal undersøge og måle på, hvordan en række større virksomheders omdømme konstrueres online i virtuelle sociale netværk. 

I artiklen inddrages elementer fra bøgerne -  "The Ethical Economy" og "Groundswell - vinderstrategier i en verden af sociale teknologier". Sidstnævnte giver en række eksempler på, hvordan virksomheder kan drage fordele af at lytte til og gå i dialog med de mange almindelige mennesker, der i dag kommer til orde via nettet. 

Af journalist Lone Nyhuus