Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Mit Lederne

Ledelse i Dag - november 2005

Strategisk ledelseskommunikation

De færreste store virksomheder i Danmark lever op til en række væsentlige krav, som kan stilles til strategisk ledelseskommunikation. Sådan lyder konklusionen i bogen »Strategisk ledelseskommunikation. Erhvervslivets ledelse med visioner, missioner og værdier«, som her bliver anmeldt af professor Lars Thøger Christensen, Institut for Marketing & Management, Syddansk Universitet. Han indskriver bogen i forlængelse af en bevægelse, hvor virksomheder opfatter stort set alt, hvad de siger og gør, som kommunikation, og hvor det forventes, at ledelseskommunikation håndteres strategisk.

Bogens forfattere, lektor og ph.d. Anders Bordum og ph.d.-stipendiat Jacob Holm Hansen, har fået adgang til og analyseret visioner, missioner og værdigrundlag fra de 50 største virksomheder i Danmark. Lars Thøger Christensen mener, at bogens force er systematikken og grundigheden i selve analysen, og han skriver i anmeldelsen: »... de mange, til dels forskellige, virksomhedserklæringer lægges frem til offentlig beskuelse og kritik. Og dette er nok bogens største kvalitet«.

Forfatter: Anders Bordum & Jacob Holm Hansen
Omtalt af: Lars Thøger Christensen

Vil du have mere indhold som dette?