Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Tilbage til oversigten

Six Sigma Yellow Belt certificering

4.5 (6 bedømmelser)

Lær at forstå og arbejde med Six Sigma - en metode til kvalitetssikring af arbejdsprocesser.

På dette kursus får du de grundlæggende analytiske værktøjer, der skal til for at arbejde systematisk med kvalitetssikring. Med Six Sigma metoden kan du finde og identificere fejl og kvalitetstab i jeres produktion og procedurer. Det vil reducere omkostningerne og øge kundetilfredsheden.

Six Sigma Yellow Belt certificering er forudsætningen for at kunne overbygge med Green Belt og Black Belt certificeringer.

Effektiv kvalitetsstyring
Six Sigma handler om at fokusere på, hvad der bidrager til kvalitet – fra både virksomhedens og kundens perspektiv. Målet med metoden er at skabe kvalitet,  opnå bedre resultater og få tilfredse kunder. 

På kurset i Six Sigma lærer du at anskue organisationen som en samling processer, hvor input og arbejdsprocedurer påvirker output.  Med Six Sigma metoden lærer du at bruge data i form af statistik og målinger til at kvalitetssikre og optimere arbejdsprocesserne.

Du får:

  • indblik i Six Sigma som metode
  • træning i at anvende Six Sigma værktøjerne 
  • viden om, hvordan Six Sigma kan styrke kvaliteten i forretningsprocesserne
  • mulighed for at træne metoden undervejs i kurset
  • dokumenteret din viden med en Six Sigma certificering


Målgruppe
Kurset er for ledere, der ønsker at forstå og arbejde med Six Sigma som metode til kvalitetssikring.

Det er oplagt at kombinere Six Sigma med Lean. Hos Ledernes KompetenceCenter udbyder vi akademifaget i Lean ledelse. Kombinerer du Six Sigma med Lean ledelse, så får du Six Sigma til en rabat pris på 5.000 kr.

Brug for hjælp?

3283 3610
Tilmeld dig nu

Indhold og udbytte

På Six Sigma kurset vil du gennem en række praksisnære og virkelige eksempler få grundig træning, så du bagefter vil kunne bruge de forskellige redskaber, du bliver introduceret til.

Du vil erfare, at Six Sigmas fulde potentiale forløses, når der sker en kobling mellem den overordnede strategi og det mere jordnære daglige arbejde. Når det lykkes, vil kunderne og deres krav blive konkrete for medarbejderne, som via procesforbedringer vil påtage sig medejerskab for processen, inspireret af en engageret ledelse.

Underviser

Rune Josefsen

Rune er partner i konsulenthuset Kvalitor. Han har arbejdet med optimering af processer i samarbejde med blandt andre Danske Bank, TDC, Egmont og A.P. Møller-Mærsk. Rune er uddannet cand.scient.soc. og har tidligere været chefkonsulent i Accenture og afdelingsleder i IBM.

Pernille Krogh

Pernille arbejder blandt andet som konsulent for Ledernes Kompetencecenter og som Management konsulent hos Howbiz og Center for Lean. Hun har en bred erhvervsmæssig erfaring med bl.a. implementering af Lean Kultur samt en HD i Organisation & Ledelse, specialiseret indenfor Lean Management.

Praktiske oplysninger

Prisen dækker undervisning, kursusmaterialer og forplejning. Afholdes uden overnatning.

Tilmelding

3 dage
Pris 8.000 kr. (ex. moms)
Virksomhedsinternt forløb