Tilbage til oversigten

Netværk for nye ledere

Som en del af netværket for nye ledere får du et solidt udgangspunkt for at udvikle og styrke dig selv, dine medarbejdere og dine resultater i organisationen.

Der er mange forventninger til dig i rollen som leder. Du skal lede op, ned og på tværs - og samtidig forventes det, at du formår at skabe resultater gennem andre. Håndtering af forandringer og pressede situationer er typisk også noget, du løbende skal håndtere uden at tabe nogle af de andre bolde.

Det er en proces at blive en god leder, og det kræver tid og selvindsigt at forstå alle aspekter af lederrollens faglige og personlige udfordringer. Som en del af netværket får du optimale rammer til at drøfte egne ledelsesmæssige udfordringer - og ikke mindst hvordan du løser dem.

Du får mulighed for at teste ideer samt inspiration og løsningsforslag til konkrete ledelsesudfordringer for dig som leder. Du bliver en del af et fortroligt forum med uafhængige og tillidsfulde netværkskollegaer, og du kan forvente at:

Styrke din lederprofil
Afprøve nye idéer og fremtidige beslutninger
Udvide din værktøjskasse med effektive ledelsesværktøjer
Styrke beslutningsgrundlaget i din lederrolle
Reflektere over egne styrker og udviklingspunkter
Få ny inspiration om aktuelle ledelsestrends
Udvide dit netværk med nye relevante relationer

 

Brug for hjælp?

3283 3610
Tilmeld dig nu

Bestil opkald om netværk

Ja tak, ring til mig

Målgruppe

Netværket for nye ledere: Det stærke leder DNA henvender sig til dig, der er ny i lederrollen og til dig, der aldrig er blevet introduceret til personaleledelsesværktøjer, og som ønsker ny inspiration i arbejdet med at skabe de bedste teamresultater.

Program og indhold i netværksgruppen

Netværksgruppen mødes fire gange årligt i København i Ledernes MødeCenter. Alle møder finder sted fra kl. 12:00 til kl. 17.00.

Netværket indeholder:

4 årlige halvdagsmøder med eksterne oplæg fra ledelseseksperter/erhvervscases
11 årlige lederwebinarer
Individuel sparring med professionel ledelsesrådgiver
Halvårlig deltagelse i Ledernes KonferenceTour
Abonnement til Ledelse i Dag

 

Program for opstart d. 20. juni 2019

1. møde: Tema for oplæg: Faldgruber og succeskriterier for den nye leder
20. juni 2019

Oplægsholder: Anette Bach Levesen, ledelseskonsulent, VIA University College

2. møde: Tema for oplæg: Skab effektive teams
11. september 2019 Oplægsholder: Christina Guldhammer, ledelsesekspert, makeitmatter
3. møde: Tema for oplæg: Situationsbestemt ledelse som ledelsesværktøj
3. december 2019 Oplægsholder: Anders Amstrup, ledelsesekspert, Let's Grow People
4. møde: Tema for oplæg: Kommunikation som ledelsesværktøj
3. marts 2020 Oplægsholder: Tina Reichstein, ledelsesekspert, Syntaksis

 

Program for opstart d. 9. december 2019

1. møde: Tema for oplæg: Faldgruber og succeskriterier for den nye leder
9. december 2019

Oplægsholder: Anette Bach Levesen, ledelseskonsulent, VIA University College

2. møde: Tema for oplæg: Skab effektive teams
19. marts 2020 Oplægsholder: Christina Guldhammer, ledelsesekspert, makeitmatter
3. møde: Tema for oplæg: Kommunikation som ledelsesværktøj
16. juni 2020 Oplægsholder: Tina Reichstein, ledelsesekspert, Syntaksis
4. møde: Tema for oplæg: Situationsbestemt ledelse som ledelsesværktøj
23. september 2020 Oplægsholder: Anders Amstrup, ledelsesekspert, Let's Grow People

 

Individuel sparring med professionel ledelsesrådgiver
Som en unik del af netværket får du individuel sparring med en professionel ledelsesrådgiver mellem netværksmøderne. Sparringen giver dig mulighed for at få nye perspektiver og hjælp til at håndtere konkrete udfordringer i din lederrolle. Den individuelle sparring med ledelsesrådgiver afholdes mellem 1. og 2. møde og mellem 3. og 4. møde. Sparringen aftales nærmere ved at skrive til kompetencenetvaerk@lederne.dk. Du bliver herefter ringet op af din ledelsesrådgiver, som aftaler et tidspunkt med dig.

Lederwebinarer
Lederwebinarerne faciliteres af professionelle ledelseseksperter med særlig viden om et konkret ledelsesemne, og de er kun tilgængelige for deltagere i Ledernes KompetenceNetværk. Du kan løbende se nye webinarer her.

Ledernes KonferenceTour
Lederne afholder halvårlige, lokale konferencer med aktuelle ledelsestemaer og inspirerende indlægsholdere. Som medlem af Ledernes KompetenceNetværk har du mulighed for at deltage både forår og efterår på den konference, der passer dig. Læs mere om Ledernes KonferenceTour her.

Ledelse i Dag
Med et abonnement på Ledelse i Dag kan du holde dig opdateret på den nyeste viden, trends og forskning inden for ledelse. Du får både adgang til den omfattende artikeldatabase, og du modtager også den nyeste viden i din indbakke 10 gange årligt.

Netværksfacilitator

Netværksfacilitator for opstart d. 20. juni 2019

Nanna MunkNanna Munk har i +15 år arbejdet med lederudvikling for både private og offentlige arbejdspladser og er teorietisk funderet i bl.a. forandringsledelse, motivationspsykologi, adfærdsdesign og faciliterende ledelse.

 

Netværksfacilitator for opstart d. 9. december 2019

Susanne SlotsagerSusanne Slotsager har i +15 år arbejdet med lederudvikling og i de sidste 10 år har Susanne designet og faciliteret udviklingsprogrammer for ledere i globale virksomheder. I dag er Susanne selvstændig, hvor hun understøtter ledelsesteams og ledere, der ønsker at udvikle sig med det formål at håndtere forandringer, udvikle organisationen og skabe flere resultater.

 

Oplægsholdere

Anders Amstrup

Anders Amstrup

Anders har 15 års ledererfaring på mellem- og topniveau. Han har en uddannelsesbaggrund som erhvervspsykolog, cand. psych. og HD-A. Siden 2009 har Anders undervist godt 1.000 ledere hos Ledernes KompetenceCenter. Sideløbende har han været konsulent i blandt andet Magasin du Nord, hvor han har haft mere end 60 ledere i coachingforløb.
Anette Bach Levesen

Anette Bach Levesen

Anette har speciale inden for forandringsledelse, strategisk ledelse og organisatorisk læring. Anette har mange års erfaring som ledelsesrådgiver i private og offentlige virksomheder. De primære arbejdsfelter er udvikling af ledergrupper, lederudviklingsforløb og medarbejderudvikling.
Christina Guldhammer

Christina Guldhammer

Christina har ledelseserfaringer fra sine ansættelser hos bl.a. Novo Nordisk og Maersk. I dag rådgiver Christina en række virksomheder med henblik på at skabe de bedste rammer for deres medarbejderes præstationer. Christina tager udgangspunkt i de direkte ledelsesmæssige og indirekte organisatoriske forudsætninger for at skabe solide forretningsmæssige resultater.
Tina Reichstein

Tina Reichstein

Tina ejer firmaet Syntaksis, hvor hun underviser i dansk og kommunikation. Derudover har hun bl.a. været ekstern lektor på Københavns Universitet, undervist på Folkeuniversitetet og arbejdet som sproglig rådgiver, redaktør og journalist. Hun er cand.mag. i dansk og retorik.

Tilmelding

12 måneders medlemskab
Pris 14.950 kr. (ex. moms)
Medlemspris 13.455 kr. (ex. moms)

Se andre netværksgrupper (9)