På denne 1-dags workshop med en af Danmarks mest fremtrædende ledelseseksperter, Erik Korsvik Østergaard, arbejder du med elementer fra fremtidstænkningens værktøjskasse på at gøre dig klar til at blive fremtidens leder.
En vigtig del af lederens opgave er at være med til at skabe fremtidens organisation. Hvordan ser din foretrukne fremtid ud? Vær med til at sætte fokus på fremtidens ledelse og arbejde – og ikke mindst på hvad du selv kan gøre for at udforske og evaluere de mulige fremtidsscenarier for dig og din organisation.
Vi tager udgangspunkt i de signaler og trends der er for tiden, for derigennem at skabe scenarier for hvad der kan ske i fremtiden. Undervejs skal vi vende og dreje signalerne for at forstå deres dynamikker, belyse vores opfattelse af dem, vurdere deres påvirkningsgrad og undersøge effekten. Naturligvis vil vi også diskutere hvad disse signaler og trends betyder for ledergerningen og lederens kompetencer.
Dit udbytte fra workshoppen er:
Få en forsmag på workshoppen. Hør underviseren, Erik Korsvik Østergaard, om hvordan man indsamler signaler og trends i denne podcast.
Ledere, der ønsker indsigt i hvordan fremtiden kommer til at påvirke deres ledelse og deres organisation – og redskaber til at arbejde med og omsætte denne viden i deres organisation og lederskab.
Det ledelsesfaglige udgangspunkt for workshoppen er bl.a. tankerne om Future of Work og Erik Korsvik Østergaards bog ”Teal Dots in an Orange World” samt Good Morning April’s Horizon Scanning Document, der på årlig basis kigger ind i signaler om fremtidens organisation og arbejde.
Vi kommer til at skifte bekendtskab med tre elementer fra fremtidstænkningens værktøjskasse, nemlig signalsortering, scenariebygning og backcasting, hvor vi ”regner baglæns” fra fremtiden.
Workshoppen starter med en introduktion til begreberne for ”Future of Work” og omfatter to sessioner hvor deltagerne aktivt arbejder med henholdsvis signal sortering og scenarier og backcasting.
Vi forventer at deltagerne involverer sig aktivt og bidrager til både diskussioner og workshop arbejdet.
Workshoppen afholdes kl. 10-16. Inkluderet i prisen er undervisning, kursusmaterialer og forplejning.
Du vil modtage et digitalt kursusbevis efter din deltagelse på workshoppen. Dit kursusbevis kan tilgås via vores online platform DiplomaSafe, hvorfra du kan tilføje det på din LinkedIn-profil, downloade det til din e-boks, printe det eller dele det med dit netværk på flere sociale medier.
Alle priser er inkl. materialer og forplejning – men ekskl. moms, transport og ophold, medmindre andet er anført.
Fakturering sker typisk 5 uger før opstart. Ønsker du at blive faktureret med det samme, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding. Ønsker du at betale med kreditkort, bedes du give besked om dette i bemærkningsfeltet ved tilmelding, eller skrive til os på kurser@lederne.dk efter tilmelding.
Lederne KompetenceCenter forbeholder sig ret til prisændringer og tager forbehold for evt. trykfejl.
Betalingsbetingelser er 14 dage netto fra fakturadato. Ved manglende betaling pålægges renter pr. påbegyndt måned. Vær opmærksom på, at manglende rettidig betaling kan resultere i udelukkelse fra det købte forløb og eksamen.
Afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) kan ske vederlagsfrit indtil fem uger før forløbets start. Det sker ved at sende en mail til kurser@lederne.dk. Den fulde pris betales, hvis afmelding (eller anmodning om at blive flyttet til et andet hold) sker senere end fem uger før forløbets start.
Lederne KompetenceCenter CVR nr.: 25 13 25 72