Tilbage til oversigten

Digital markedsføring - For ledige

4.5 (33 bedømmelser)

Skab resultater med professionel markedsføring af din virksomhed på nettet, og få bevis på dine kompetencer.

I en mere og mere digitaliseret tid er markedsføring på de digitale medier vigtigere end nogensinde. På uddannelsen træner du din evne til at arbejde sikkert og effektivt med udviklingen af din virksomheds digitale tilstedeværelse og markedsføring på både strategisk og praktisk niveau.

Bliv kompetent til online markedsføring og skab resultater gennem de online medier

Få redskaber til at udarbejde webanalyser og sætte digitale målsætninger
Lær at skrive fængende tekster og måle på dine resultater

Bliv fortrolig med betegnelser som SEO, Google Analytics og Content Marketing

Få 10 ECTS-point fra AU i international handel og markedsføring
Vi udbyder også dette fag som online kursus, så du kan følge kurset fra din computer, uanset hvor du befinder dig

 

Vi tilbyder også dette forløb som akademifag til dig, der er i job.
Tag Digital markedsføring som del af en akademiuddannelse i ledelse.

Brug for hjælp?

3283 3610
Tilmeld dig nu

 

Målgruppe
Uddannelsen er for dig, der vil skabe resultater med digital markedsføring og sikre din virksomhed succes på nettet.

Akademifagets forløb - online

Fagmodulet strækker sig over 6 – 8 uger. 

Undervisningen vil bestå af en række elementer:

  • Gennemgang og diskussion af teori
  • Selvstudie af tekster og videomateriale
  • Arbejde med opgaver individuelt
  • Diskussion af opgaver med feedback

Forløbet er fordelt på ugerne således: 

Uge 1 – 4

  • Forberedelse via digitale læringselementer / video samt litteratur
  • Primo uge mødes vi online. Her diskuteres pensum, og vi kigger frem mod opgaver i pensum
  • Opgaver gennemgås
  • Ultimo uge mødes vi online. Her svares der fortsat på spørgsmål i pensum og opgaver diskuteres blandt alle kursister. 
  • Der vil løbende være mulighed for sparring med underviser

Uge 5

  • Opsamling på pensum
  • Udarbejdelse af eksamensopgave
  • Løbende sparring efter behov med andre kursister og underviser

Uge 6

  • Eksamensforberedelse
  • Individuel sparring 
  • Eksamen

Temaer på Digital Markedsføring:

  • Digital strategi
  • SEO
  • SEM / Adwords
  • Nyhedsbrev
  • Sociale medier og markedsføring
  • Content / indhold
  • Usability og et kig ind i analytics

Undervisningsmateriale
Den første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen. 

Eksamen
Eksamensformen er en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og disposition. Når du består eksamen, får du 10 ECTS point på akademiniveau fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring.

 

Akademifagets forløb - fysisk fremmøde

Du bliver undervist af et stærkt undervisningsteam bestående af nogle af landets dygtigste eksperter i online marketing. Undervisningen består af korte oplæg fra underviseren, cases og praktiske online opgaver.

Med forbehold for mindre justeringer ser undervisningsforløbet således ud: 

Akademifag Digital markedsføring

Facebook og sociale medier
Du får viden om sociale medier som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn til professionelt brug. Du lærer at udvikle strategier for SoMe(SocialMedia), og du får træning i Facebooks annoncesystem.

Søgemaskineoptimering (SEO)
Du bliver trænet i at lave søgeordsanalyser, lægge SEO-strategier samt lave onsite og offsite SEO-arbejde. Du bliver introduceret til stærke metoder og værktøjer, der hjælper dig med at skaffe din virksomhed gode placeringer på Google.

E-mail Marketing
Denne ofte oversete kanal kan virkelig skabe gode resultater! Du lærer, hvordan du opbygger lister, skriver fængende tekster og måler på dine resultater.

Google AdWords & Analytics
Du bliver trænet i at bruge AdWords annoncesystemet, så du kan identificere de rette søgeord og opsætte kampagner. Du lærer også at tracke din markedsføring i Google Analytics, så du kan optimere din placering og opnå størst mulig konvertering.

Content Marketing
Godt indhold styrker loyalitet, opbygger relationer og skaber mere salg. Du lærer, hvordan du arbejder med indhold, indholdsstrategier og digital historiefortælling, der får brugerne til at flokkes om din virksomheds brand.

Digital strategi
Du lærer, hvordan du på baggrund af analyser lægger en digital strategi og udvikler en online marketingplan, der skaber resultater på bundlinjen.

 

Undervisningsmateriale

Den første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen.

Eksamen

Eksamensformen er en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og disposition. Når du består eksamen, får du 10 ECTS point på akademiniveau fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring.

Praktiske oplysninger

Hvad er adgangskravene?

For at blive optaget skal du have to års erhvervserfaring eller mere. Du skal også have gennemført en af nedenstående uddannelser:
  • Relevant erhvervsuddannelse (EUD)
  • Grunduddannelse for voksne (GVU)
  • Gymnasial uddannelse (HF, STX, HTX, HHX)
  • Anden relevant uddannelse på mindst samme eller højere niveau end ovenstående

Opfylder du ikke adgangskravene?

Du kan også blive optaget, hvis du har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der svarer til adgangskravene eller vurderes til at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene. Det afgør vi ved en individuel kompetence vurdering.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Uddannelsen er normeret til fuld tid, men der er ikke undervisning hver dag. Du bør afsætte tid til at læse og arbejde med opgaver og eksamensforberedelse mellem modulerne.

Samarbejdspartnere

Ledernes KompetenceCenter har samarbejdspartnere over hele landet
Som statslige uddannelsesinstitutioner har KEA, Smart Academy, CPH Business, VIA, Erhvervsakademi Aarhus og Erhvervsakademi Dania udbudsretten til at levere uddannelser på akademiniveau, og denne ydelse leveres i samarbejde med Ledernes KompetenceCenter.

Samarbejdspartnere - alle samlet

Tak for denne gang, det var en fornøjelse. Jeg har virkelig fået meget ud af kurset, og jeg føler mig 100% hjemme i alt det pensum, vi kom igennem. Jeg anede ikke hvad en URL, CSM, ankertekst eller nogen af de andre frække begreber, var da jeg kom. Nu kan de bare komme an alle sammen :-)

Marianne Hauerslev, tidligere kursist

Tilmelding

6 uger
Bevilges af dit jobcenter/a-kasse (Jobcenterpris: 24.865,98 kr.)