Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Tilbage til oversigten

Digital markedsføring - For ledige

Skab resultater med professionel markedsføring af din virksomhed på nettet, og få bevis på dine kompetencer.

I en mere og mere digitaliseret tid er markedsføring på de digitale medier vigtigere end nogensinde. På uddannelsen træner du din evne til at arbejde sikkert og effektivt med udviklingen af din virksomheds digitale tilstedeværelse og markedsføring på både strategisk og praktisk niveau.

Bliv kompetent til online markedsføring, og skab resultater gennem de online medier

Få redskaber til at udarbejde webanalyser og sætte digitale målsætninger
Lær at skrive fængende tekster og måle på dine resultater

Bliv fortrolig med betegnelser som SEO, Google Analytics og Content Marketing

Få 10 ECTS-point fra AU i international handel og markedsføring

 

Vi tilbyder også dette forløb som akademifag til dig, der er i job.
Tag Digital markedsføring som del af en akademiuddannelse i ledelse.

Brug for hjælp?

3283 3610
Tilmeld dig nu

 

Målgruppe
Uddannelsen er for dig, der vil skabe resultater med digital markedsføring og sikre din virksomhed succes på nettet.

Digital markedsføring

Akademifagets forløb

Du bliver undervist af et stærkt undervisningsteam bestående af nogle af landets dygtigste eksperter i online marketing. Undervisningen består af korte oplæg fra underviseren, cases og praktiske online opgaver.

Med forbehold for mindre justeringer ser undervisningsforløbet således ud: 

Akademifag Digital markedsføring

Facebook og sociale medier
Du får viden om sociale medier som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn til professionelt brug. Du lærer at udvikle strategier for SoMe(SocialMedia), og du får træning i Facebooks annoncesystem.

Søgemaskineoptimering (SEO)
Du bliver trænet i at lave søgeordsanalyser, lægge SEO-strategier samt lave onsite og offsite SEO-arbejde. Du bliver introduceret til stærke metoder og værktøjer, der hjælper dig med at skaffe din virksomhed gode placeringer på Google.

E-mail Marketing
Denne ofte oversete kanal kan virkelig skabe gode resultater! Du lærer, hvordan du opbygger lister, skriver fængende tekster og måler på dine resultater.

Google AdWords & Analytics
Du bliver trænet i at bruge AdWords annoncesystemet, så du kan identificere de rette søgeord og opsætte kampagner. Du lærer også at tracke din markedsføring i Google Analytics, så du kan optimere din placering og opnå størst mulig konvertering.

Content Marketing
Godt indhold styrker loyalitet, opbygger relationer og skaber mere salg. Du lærer, hvordan du arbejder med indhold, indholdsstrategier og digital historiefortælling, der får brugerne til at flokkes om din virksomheds brand.

Digital strategi
Du lærer, hvordan du på baggrund af analyser lægger en digital strategi og udvikler en online marketingplan, der skaber resultater på bundlinjen.

 

Undervisningsmateriale

Den første undervisningsdag får du udleveret bøger og undervisningsmaterialer. Vi anbefaler, at du medbringer din egen computer eller tablet til undervisningen.

Eksamen

Eksamensformen er en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og disposition. Når du består eksamen, får du 10 ECTS point på akademiniveau fra akademiuddannelsen i International handel og markedsføring.

Undervisere

Andreas Solgaard

Andreas er partner hos webbureauet Beruf, hvor han rådgiver i Google AdWords og Analytics. Han har bl.a. erfaring som underviser hos Google, Ivækst og Bigum og Co. Andreas har en bachelor i E-concept Development fra KEA.

David lorentzen

David er social media-ekspert og underviser i marketing og digital annoncering. Han har sit eget rådgivningsbureau, hvor han udbyder hjælp til social media-strategier og kampagner, annoncering og meget mere. Han er uddannet fra Syddansk Universitet.

Christina Klitgaard

Christina er tekstforfatter, underviser, rådgiver og en af Danmarks førende eksperter i e-mail markedsføring. Hun er stifter af konsulentvirksomheden We love e-mails, som rådgiver og holder kurser inden for e-mail markedsføring.

Erik Ziengs

Eric er Digital Strateg hos Bolius og Content Marketing blogger hos Nochmal Consulting. Han er specialist i Content Marketing, sociale medier og synergierne mellem kommunikationsplatforme. Eric er uddannet Cand. IT i Engelsk og IT/Organisation fra Aarhus Universitet.

Jonas Holm

Jonas er digital marketingkonsulent og SEO-specialist hos Skjoldby & Co. Han underviser i søgemaskineoptimering (SEO)

Joakim Ditlev

Joakim er forfatter til Content Marketing Bogen og konsulent i content marketing. Han underviser i indholdsbaseret markedsføring.

Jeanette Refstrup

Jeanettet er uddannet journalist og Master i Corporate Communication (juni 2017). Til daglig driver hun sit eget konsulentbureau Strup & Strup. Hun underviser i kommunikation og e-mail marketing.

Praktiske oplysninger

Hvad er adgangskravene?

For at blive optaget skal du have to års erhvervserfaring eller mere. Du skal også have gennemført en af nedenstående uddannelser:
  • Relevant erhvervsuddannelse (EUD)
  • Grunduddannelse for voksne (GVU)
  • Gymnasial uddannelse (HF, STX, HTX, HHX)
  • Anden relevant uddannelse på mindst samme eller højere niveau end ovenstående

Opfylder du ikke adgangskravene?

Du kan også blive optaget, hvis du har andre uddannelsesmæssige forudsætninger, der svarer til adgangskravene eller vurderes til at have realkompetencer, der svarer til adgangskravene. Det afgør vi ved en individuel kompetence vurdering.

Hvor meget tid skal jeg forvente at bruge?

Uddannelsen er normeret til fuld tid, men der er ikke undervisning hver dag. Du bør afsætte tid til at læse og arbejde med opgaver og eksamensforberedelse mellem modulerne.

Vi samarbejder med KEA, IBA og VIA

Som statslige uddannelsesinstitutioner har KEA, IBA og VIA udbudsretten til at levere uddannelser på akademiniveau og denne ydelse leveres i dette tilfælde i samarbejde med Lederne KompetenceCenter.

 Københavns Erhvervsakademi  IBA Erhvervsakademi Kolding VIA University College

Tilmelding

6 uger
Bevilges af dit jobcenter/a-kasse

Relaterede kurser til ledige (8)