Vi bruger cookies for at optimere din brugeroplevelse.

Læs mere

Møder og aktiviteter

Boost din jobsøgning – tag på webinar eller workshop med Ledernes karrierekonsulenter og bliv endnu skarpere, når du søger job.

På Ledernes webinarer og workshops er din jobsøgning i fokus. Med temaer som LinkedIn, CV og ansøgning kan du få brugbare råd og konkrete eksempler, du kan bruge, når du skal søge jobs. Tilbuddet gælder alle ledige medlemmer af A-kassen LH, og du kan melde dig til her på hjemmesiden. Nedenfor kan du se, hvornår aktiviteterne finder sted.

Aktiviteter for ledige

Obligatoriske møder

Senest to uger efter, du bliver ledig, skal du deltage i et CV-møde hos A-kassen. Herefter har du mulighed for at booke dig ind på møder, workshops m.m. Husk dog, at du to gange inden for dit første halve år som ledig skal booke to rådighedssamtaler hos os, hvor vi taler om din jobsøgning. Du modtager et brev fra os om, hvornår det er tid til at booke samtalerne.

Log ind og se dine planlagte møderLæs mere om, hvad du må og skalDu er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål

Webinarer

Få gode råd og input til din jobsøgning på et af vores webinarer. Du kan deltage hjemme fra din egen stue - alle webinarer har en varighed på 45 minutter.

Lige nu tilbyder vi følgende webinarer:

1. LinkedIn – Din profil
Få viden og anbefalinger til opbygning af en stærk og komplet LinkedIn-profil med fokus på jobsøgning.

Vi stiller skarpt på:

  • Søgeord og optimering – hvordan kan du optimere din profil til at blive søgt frem og kigget på?
  • Idéer til at udarbejde en god overskrift til din profil
  • Hvordan du kan bruge resuméet som et aktiv i din jobsøgning
  • Hvordan du beskriver din erhvervserfaring på den mest optimale måde
  • Hvad der kendetegner en optimal profil på LinkedIn
  • Deltag i debatten og byd gerne ind med kommentarer, spørgsmål og forslag

 

2. CV'et
Bliv klogere på, hvordan du opbygger et CV med hovedvægt på det kronologisk opbyggede CV.

Vi har fokus på:
  • Få dit CV til at fremstå overskueligt og få tips til at målrette det til det enkelte stillingsopslag
  • Hør om prioritering af indhold og opbygning af et godt CV
  • Få viden om og eksempler på hvad du gør i forhold til eksempelvis "huller" i karrieren, ønske om branche- eller funktionsskift
  • Hør, hvad virksomhederne efterspørger, og hvad de har fokus på, når de læser CV'er
  • Deltag i debatten og byd gerne ind med kommentarer, spørgsmål og forslag

 

3. Ansøgningen
Få viden og gode råd om opbygning og indhold i en god jobansøgning. Vi arbejder primært med ansøgningsmateriale til opslåede stillinger.

Det får du ud af at deltage:

  • Få din ansøgning til at udstråle motivation og tydeliggøre, hvilke kompetencer du byder ind med i forhold til stillingen
  • Hør hvordan du bedst prioriterer dine kompetencer, så de matcher virksomhedens krav
  • Find inspiration til at synliggøre, hvilken værdiskabelse du tilfører virksomheden
  • Bliv opmærksom på vigtigheden af research og dialog med modtageren
  • Få indblik i, hvordan du forstår virksomhedens behov
  • Deltag i debatten og byd gerne ind med kommentarer, spørgsmål og forslag.

 

4. Ring op - før du søger en opslået stilling
Formålet med dette webinar er at inspirere og motivere dig, der gerne vil kontakte en virksomhed, før du sender en ansøgning, men som af en eller anden grund tøver med at gøre det. Det handler ikke om at sælge sig selv – det handler om at være nysgerrig og søge viden!

Det får du ud af at deltage:

  • Bliv bevidst om fordelene ved at kontakte virksomhederne, inden du skriver en ansøgning
  • Bliv bevidst om dine egne barrierer for at gøre det – hvad afholder dig fra at komme i gang med det?
  • Få inspiration til konkrete spørgsmål, du kan stille til arbejdsgiveren
  • Få et godt afsæt til at gribe telefonen og ringe til hvem du vil, hvornår du vil!
  • Deltag i debatten og byd gerne ind med kommentarer, spørgsmål og forslag

 

5. Jobsamtalen
Formålet med webinaret er at klæde dig på til jobsamtalen, så du efterlader et positivt indtryk og arbejdsgiver ved, at du er den rette kandidat til at varetage stillingen.

Det får du ud af at deltage:

  • Forbered dig til jobsamtalen: Foretag den rette research, få inspiration til dine spørgsmål og svar til virksomheden
  • Få inspiration til din elevatortale, succeshistorier og kompetenceprofil, så du fremstår overbevisende
  • Bliv bevidst om, hvordan du skaber god kemi til selve samtalen
  • Få inspiration til, hvordan du kan evaluere samtalen og følge op
  • Deltag i debatten og byd gerne ind med kommentarer, spørgsmål og forslag

 

Se kommende webinarer i kalenderen

Workshops

Tag med på workshop og bliv inspireret og udfordret, når Ledernes karrierekonsulenter indenfor forskellige temaer stiller skarpt på relevante redskaber og konkrete idéer, du kan bruge i din jobsøgning. Vi tilbyder lige nu fem forskellige workshops til vores ledige medlemmer – dem kan du læse om her:

1. Ansøgning/CV-workshop (3 timer)

Få styr på, hvordan du kan optimere dit CV og din ansøgning – fokus er på den skriftlige ansøgning og et målrettet, opdateret CV.

Dit udbytte:

  • Få ansøgning og CV til at sælge bedst muligt
  • Få CV'et til at tydeliggøre dine resultater
  • Gør ansøgningen fremadrettet
  • Få viden om "det sælgende jobsøgningsmateriale"

 

2. Sælg dig selv-workshop (3 timer)

Få værktøjer til at være opsøgende i jobsøgningsprocessen – eksempelvis overfor virksomheder, du vil kontakte uopfordret.

Dit udbytte:        

  • Bliv forandringsparat og klar til at udfordre og prøve dig selv af i forbindelse med workshoppen, men især når du skal arbejde aktivt med denne jobsøgningsmetode derhjemme
  • Du får input, idéer og erfaringsudveksling på workshoppen, men det er ude i virkeligheden, du skal arbejde med "salget"
  • Din jobrettede salgstale bliver gennemgået inden afslutningen af workshoppen.

 

3. Iværksætter-workshop (7 timer)

Overvejer du at starte selvstændig virksomhed som bi- eller hovedbeskæftigelse? Så er workshoppen her noget for dig.

Bliv udfordret på din forretningsidé, motivation, tanker omkring work-life-balance, markedspositionering samt salgs- og markedsføringsstrategi. Vi bruger refleksionsøvelser og sparring fra kollegaer. Desuden taler vi om branchenetværk, kurser og relevante sparringspartnere, der kan bidrage konstruktivt til realisering af dine iværksætterdrømme.

Formiddagens program - fokus på selvstændig bibeskæftigelse:

  • Hvornår har man selvstændig bibeskæftigelse?
  • Kan man have en "lille" selvstændig virksomhed på deltid samtidig med, man får dagpenge?
  • Hvornår skal A-kassen have oplysning om selvstændig virksomhed?
  • Skal man være jobsøgende, når man har selvstændig bibeskæftigelse?

Eftermiddagens program - fokus på:

  • Hvad er din idé? 
  • Hvad er din drivkraft? 
  • Hvilket behov dækker du i markedet? 
  • Din work-life-balance
  • Handling

 

4. LinkedIn-workshop for begyndere (3 timer)

Lær at bruge LinkedIn aktivt i din jobsøgning og bring din LinkedIn-profil i spil. Få værktøjer til at gøre din profil skarp, så rekrutteringsbureauer og virksomheder kan finde dig i deres søgning efter kandidater.

Få blandt andet svar på disse spørgsmål:

  • Hvad kan LinkedIn bruges til?
  • Hvordan kommer du i gang med LinkedIn? 
  • Hvad er vigtigt for at få en profil, der virker? 
  • Hvordan kan du bruge LinkedIn proaktivt i din jobsøgning? 

Undervisningen vil være en blanding af oplæg, øvelser og demonstration på LinkedIn. Vi anbefaler, at du medbringer en bærbar computer til denne workshop.

 

5. LinkedIn-workshop for øvede (3 timer):

For dig, som har en aktiv profil på LinkedIn. Bliv klogere på, hvad LinkedIn kan tilbyde i forbindelse med jobsøgning. Få feedback på din profil og bliv inspireret.

Det kommer vi omkring:

  • Hvad er dit formål med en profil på LinkedIn? 
  • Hvilke signaler sender din profil? 
  • Hvad er vejen til dit næste job? 
  • Hvordan udvider du dit netværk og skaber relationer? 
  • Hvad får du, hvis du opgraderer din konto med et "Job-seeker"-abonnement? 

Undervisningen vil være en blanding af oplæg, øvelser og demonstration på LinkedIn. Vi anbefaler, at du medbringer en bærbar computer til denne workshop.

 

Se kommende workshops i kalenderen

Se kalender og book tid

Få overblik over kommende webinarer og workshops her:

Se kalender for webinarer og workshops

Booking
Du booker dine møder, workshops og webinarer via vores bookingsystem AK Booking.

Book aktivitet eller møde
Vejledning til at booke møder og aktiviteter (pdf)

Sparring for ledige

Som ledig kan du få frivillig sparring. Samtalen foregår over telefon og varer cirka en halv time. Her kan du tale med vores erfarne konsulenter, hvor du blandt andet kan få hjælp til at skrive et godt CV og en fængende jobansøgning.

Book et telefonmøde her

Mød karrierekonsulenterne

Alle karrierekonsulenterne i Lederne har erfaring med at yde rådgivning og sparring omkring karriereudvikling, jobsøgning og jobmarked. Karrierekonsulenterne efteruddannes løbende for at sikre, at du får professionel sparring og rådgivning.

Find konsulenter tilknyttet din region:

Hovedstaden

Midt- og Sydsjælland

Fyn og Syddanmark

Midtjylland

Nordjylland

Hvis du bliver forhindret

Det er vigtigt, at du melder afbud, hvis du bliver forhindret i at komme til et møde eller en samtale hos os.

Du melder afbud ved at skrive til os eller ringe på telefon 3283 3477 kl. 8-17 mandag til torsdag og kl. 8-16 fredag.

Meld afbud til møde i A-kassen
Læs mere om reglerne for afbud til møder i A-kassen

Transportgodtgørelse

Du er berettiget til transportgodtgørelse, hvis der er længere end 24 kilometer fra din hjemkommunes rådhus til det nærmeste mødested.

Hvor meget får du i godtgørelse?
Godtgørelsen er på 0,97 kroner per kilometer i 2017. De første 24 km bliver trukket fra, og vi dækker ikke udgifter til bro eller færge.

Godtgørelsen bliver altid beregnet ud fra afstanden mellem dit rådhus og det mødested, der ligger tættest på dit rådhus. Det betyder, at du får det samme beløb udbetalt hver gang, uanset hvor mødet holdes.

Beløb under 30 kroner udbetales ikke.

Hvordan søger du om transportgodtgørelse?
Du modtager automatisk en udbetaling fra os, hvis du er berettiget til at få dækket dine transportudgifter i forbindelse med dine møder hos os. Du behøver således ikke gøre noget.

Vi sætter pengene ind på din NemKonto to til tre uger efter mødet.

Hjælp til dig

Karriere

Opdateret: 10.07.2017

Kunne du bruge siden? Nej Ja

Fortæl os din mening
Vi har brug for dit input, så vi hele tiden kan gøre siden bedre for dig.

Spørgsmål besvares dog ikke.
Kontakt os

Send

Tak for din feedback